۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۳۹۳
بر اثر تیراندازی نظامیان آل خلیفه؛

خطیب جمعه قفول بحرین زخمی شد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین بر اثر تیراندازی نظامیان آل خلیفه به سوی تظاهرکنندگان در منطقه بلاد القدیم زخمی شد.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی آل خلیفه با یورش به خیل تظاهرکنندگان در منطقه بلاد القدیم، شیخ علی سلمان خطیب جمعه قفول بحرین و تعدادی از رهبران انقلاب و راهپیمایی کنندگان را زخمی کردند.

انقلابیون بحرینی که حجت الاسلام شیخ علی سلمان، خطیب جمعه قفول و دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی و جمعی از علما و رهبران انقلاب نیز در میان آنان حضور داشتند، بعدازظهر روز گذشته در راهپیمایی که با عنوان «با شیوه مسالمت آمیز شما را شکست می دهیم» شرکت کردند که با یورش نظامیان آل خلیفه مواجه شدند.

نظامیان بحرینی اقدام به تیراندازی به تظاهرکنندگان کردند که برخورد دو گلوله پلاستیکی به کمر و کتف شیخ علی سلمان سبب مجروحیت وی شد و تعداد دیگری از مردم نیز زخمی شدند.

تظاهرکنندگان بلافاصله خطیب جمعه قفول را محاصره کرده و وی را از منطقه خطر دور کردند.

تعداد دیگری از رهبران انقلاب که همراه حجت الاسلام علی سلمان در صف مقدم راهپیمایی قرار داشتند نیز در این تیراندازی مجروح شدند که جواد فیروز، عضو سابق پارلمان و عضو دبیرخانه عمومی جمعیت الوفاق و حسن المرزوق، معاون دبیرکل جمعیت التجمع الوحدی نیز در میان مجروحان حضور داشتند.

برخورد گلوله به سینه حسن المرزوق سبب خونریزی شدید وی شده است به طوری که خبرهای رسیدن حاکیست این خونریزی ها همچنان ادامه دارد.

نیروهای امنیتی آل خلیفه همچنین تظاهرکنندگان را محاصره کرده و به سرکوب و قلع و قمع آنان پرداختند.

حجت الاسلام شیخ علی سلمان، خطیب جمعه قفول بحرین و دبیرکل جمعیت الوفاق ملی بحرین قبل از مجروحیت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام صادق (ع) برگزار شد با اشاره به خصوصیات افرادی که در برابر مصالح مردم می ایستند، گفت: کسانی که با پیامبران، ائمه اطهار (ع)، جویندگان آزادی و بازگشت به اراده مردم و انقلابیون در برابر دیکتاتوری ایستادگی کردند و در کنار احزاب ظالم و مستبد قرار گرفتند را می توان نمونه هایی از افرادی نامید که خیر و صلاح مردم را نمی خواهند و تنها درصدد رسیدن به مصالح خود هستند.

وی افزود: دیکتاتورها و مستبدان، نفع برندگان از دیکتاتوری و استبداد، کسانی که به دشمنی و مبارزه با عدالت و مساوات می پردازند و افرادی که از اراده ملی به شدت هراس دارند نیز از جمله کسانی هستند که نمی خواهند دموکراسی بر کشور حاکم شود و اراده ملت به قدرت برسد.

حجت الاسلام علی سلمان اوضاع خیرخواهان کشور را نامطلوب خواند و تصریح کرد: افرادی که در پی صلاح مردم هستند در وضعیت سختی بسر می برند و با دشمنی و مبارزه دیکتاتورها مواجه هستند، حقوق این افراد سلب شده و اجازه ندارند همانند سایر شهروندان زندگی کنند و از حقوق دینی و سیاسی و انسانی و اقتصادی و اجتماعی محروم هستند.

خطیب جمعه قفول تاکید کرد: این افراد نباید خواسته های نظام را تامین سازد و باید با تمام وجود به آگاه سازی افراد فریب خورده بپردازند و در جهت اصلاح و پایان بحران تلاش کنند.

وی اظهار داشت: معنای آزادی بیان تجمع هایی که قذافی در میدان الخضرا و حسنی مبارک در میادین قاهره و سایر دیکتاتورهای جهان در مکان های مختلف برگزار می کنند نیست، بلکه تجمع مخالفان سیاست های این حکومت ها را می توان آزادی بیان نامید. معاهده و گفتمان بین المللی که تجمع تونسی ها، مصری ها، یمنی ها، بحرینی ها و سایر ملت ها را تایید می کند نیز در چارچوب این امر انجام می گیرد.

شیخ علی سلمان ادامه داد: آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز از حقوق انسان ها به شمار می آید و همه قوانین بین الملل نیز بر این حق اذعان دارند و آن را حقی اساسی و ثابت برای بشریت قلمداد می کنند. همه دولت ها نیز این حق را به رسمیت می شناسند و به تصویب شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز رسیده است.

دبیرکل جمعیت الوفاق با اشاره به نمونه هایی از احترام به حقوق بشر در اسلام، بیان داشت: رفتار امیرمومنان علی (ع) را می توان نمونه هایی از احترام به حقوق بشر در اسلام توصیف کرد و از شهادت حجر بن عدی به دلیل ایستادگی در برابر منکر و استبداد به عنوان اقدامی نامید که در گذشته رخ داد و حکومت های دیکتاتور تاکنون بر ادامه آن اصرار می ورزند.

وی اوضاع حقوق بشر در بحرین را بحرانی توصیف کرد و گفت: نظام حاکم بر بحرین نیز شیوه قاتلان حجر بن عدی را در پیش گرفته است و آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز را مصادره می کند، ولی ما همچنان بر این حق پافشاری می کنیم.

این عالم انقلابی در پایان خاطر نشان ساخت: تاریخ ثابت کرده است که آزادی بیان بر دیکتاتوری و استبداد پیروز می شود، زیرا منطبق با فطرت انسان هاست و به هیچ وجه نمی توان آن را از فطرت جدا کرد.

گفتنی است پیش از این نیروهای امنیتی بحرین به خانه شیخ سلمان درمنطقه البلاد القدیم حمله کرده و دوربین های خانه اش را به سرقت بردند. شیخ علی سلمان نیز پس از این حمله گفت که از حضور در راهپیمایی های مسالمت آمیز انقلابیون صرف نظر نخواهد کرد و تا کسب پیرزوی نهایی در کنار انقلابیون بحرینی مبارزه می کند./980/ب902/ک


ارسال نظرات