۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۸۱۸
نماینده آیت الله سیستانی:

نهضت حسینی سرشار از درس و عبرت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در دیدار با شرکت کنندگان در هشتمین جشنواره بین المللی شهادت، از نهضت حسینی به عنوان مدرسه ای سرشار از درس و عبرت یاد کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علما و مفکران شرکت کننده کشورهای مختلف جهان در هشتیمن جشنواره بین المللی بهار شهادت در کربلا در دارالضیافه حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) مهمان حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس این حرم بوده و به بررسی اهداف این جشنواره پرداختند.

حجت الاسلام صافی با اشاره به تفاوت قومیت و مذاهب شرکت کننده در این جشنواره گفت: قومیت و مذاهب در هشتمین جشنواره بهار شهادت شرکت کرده اند، اما ویژگی انسانیت که از سوی سرور و سالار شهدا حضرت امام حسین (ع) ترسیخ شد عامل جمع شدن آنان در این مکان شد.

وی با تاکید بر اینکه نهضت حسینی سرشار از درس و عبرت است، افزود: نهضت حسینی باید به عنوان مدرسه ای برای همه مذاهب و ادیان مورد استفاده واقع شود و می توان از آن برای تعامل با یکدیگر و افزایش واقعیت های فکری و اخلاق انسانی بهره برد.

نماینده آیت الله صافی نسبت به کم و کاستی های این جشنواره عذرخواهی کرد و اظهار داشت: از همه شرکت کنندگان در این جشنواره به دلیل کمی و کاستی های موجود جهت پذیرایی گرم از علما و مفکران عذرخواهی می کنم و امیدوارم که توانسته باشیم میزبانان خوبی برای شما باشیم.

شرکت کنندگان در این همایش نیزاز پذیرایی گرم آستان های مقدس امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (س) تشکر کردند و برگزاری این جشنواره را برای انتشار اندیشه های اصیل محمدی به سراسر جهان مهم خواندند.

علما و مفکران همچنین پیشنهاد کردند رسانه هایی از جهان برای پوشش این رویداد به عراق دعوت شوند تا برنامه های جشنواره بهار شهادت به زبان های مختلف در جهان پوشش داده شود.

مهمانان هشتمین جشنواره بین المللی بهار شهادت از فعالیت های انجام گرفته در عتبات عالیات ابراز شگفتی کرده و از تلاش های مسوولان این دو حرم مطهر در زمینه های مختلف فکری، عمرانی و خدماتی تقدیر و تشکر کردند./980/ب911/ک


ارسال نظرات