۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۳۲۰۵۳
بشار اسد:

جنگنده ترکیه در مسیرهوایی هواپیماهای رژیم صهیونیستی پرواز می کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور سوریه پس از ایجاد تنش در روابط ترکیه و سوریه در گفت‎وگو با روزنامه جمهوریت ترکیه اظهار داشت: از سقوط هواپیمای ترکیه در سوریه متاسفم اما مستنداتی داریم که نشان می دهد این هواپیما بدون در نظر گرفتن اخطارها به خاک سوریه وارد شد و در کریدور رژیم صهیونیستی پرواز می کرد.
بشار اسد

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار اسد رییس جمهور سوریه در گفت‎وگو با روزنامه جمهوریت ترکیه نسبت به سقوط هواپیمای نظامی این کشور توسط سوریه ابراز تاسف کرد و گفت: ما مستنداتی داریم که نشان می دهد هواپیمای نظامی ترکیه در خاک سوریه به پرواز درآمده بود و اگر در آب های بین المللی بود قطعا ما عذرخواهی می کردیم.

 

وی افزود:این جنگنده در حال استفاده از کریدور هوایی مورد استفاده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بوده و توسط رادارهای دفاع هوایی سوریه ردیابی شده و به دلیل عدم اطلاع رسانی سرنگون شده و بعدها مشخص شده که جنگنده متعلق به نیروی هوایی ترکیه بوده است.

رییس جمهور سوریه افزود: ترکیه کاملا ارتباطات خود را با ما قطع کرده است به طوری که یک شماره تلفن نیز برای برقرای ارتباط با مقامات ترک نداریم ولی ما مردم ترکیه را دوست و برادر می دانیم.

 

بشار اسد در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر من تابع آمریکا و غرب و نفت و دلار بودم بحران سوریه خاتمه پیدا می کرد اما من هرگز این کار را نخواهم کرد.

 

بشار اسد با اشاره به نشست ژنو اظهار داشت: از سخنان کوفی عنان درنشست ژنو برای حل بحران سوریه حمایت می کنم.
 

لازم به ذکر است، یک فروند جنگنده اف - چهار ترکیه به دلیل اینکه وارد حریم هوایی سوریه شده و به پیام های هشدار دهنده توجه نکرده بود مورد حمله قرار گرفت و منهدم شد./982/ب902/ک

ارسال نظرات