۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۳۲۱۷۰
پس از دیدار با نوری المالکی؛

نماینده مقتدی صدر: مسأله سلب اعتماد از نخست وزیر پایان یافته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده رهبر جریان صدر عراق پس از دیدار با نخست وزیر عراق، مسأله سلب اعتماد از نخست وزیر را پایان یافته تلقی کرد و خواستار مشارکت همگانی جهت اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور شد.
نوري المالکي نخست وزير عراق
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سمیسم، نماینده سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق پس از دیدار با نخست وزیر این کشور از پایان بحران سلب اعتماد از دولت نوری المالکی خبر داد.
 
نماینده سید مقتدی صدر پس از دیدار شب گذشته و صبح امروز با نوری المالکی در بغداد تاکید کرد بحران سلب اعتماد از نخست وزیر عراق پایان یافته و زمان اجرای اصلاحات در این کشور آغاز شده است. وی همچنین خاطر نشان ساخت که دیدار و همکاری میان نوری المالکی و سید متقدی صدر در آینده نیز در بالاترین سطح ادامه خواهد یافت.
 
وی اظهار داشت که دیدار با نوری المالکی در نهایت برادری و دوستی صورت گرفت و سید مقتدی صدر نیز در جریان این دیدار با نخست وزیر عراق به صورت تلفنی سخن گفت.
 
شیخ علی سمیسم تاکید کرد آخرین تحولات سیاسی خارج و داخل عراق و راه های ارتقا و اصلاح کشور در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بیان داشت که اختلافات میان جریان صدر و نوری المالکی به پایان یافته و دوران اصلاحات و بازسازی فرارسیده است.
 
نماینده مقتدی صدر که با خبرنگاران سخن می گفت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر مساله سلب اعتماد از نوری المالکی، بیان داشت: نه تنها مساله سلب اعتماد، بلکه همه اختلافات به پایان رسیده و از هم اکنون برای تحقق اصلاحات تلاش خواهیم کرد تا هر شهروند به صورت کامل به حقوق خود دست یابد.
 
گفتنی است پس از آنکه فراکسیون العراقیه که مورد حمایت مالی و معنوی شدید عربستان قرار دارد مساله سلب اعتماد از دولت نوری المالکی را طرح کرد، جریان صدر و تعدادی از جریان های کرد از این اقدام حمایت کرده و عراق را وارد بحران جدیدی کردند.
 
سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر هفته گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که سلب اعتماد از دولت در حال حاضر به صلاح کشور نبوده و با کنار رفتن از گروه های خواستار سلب اعتماد تا حدود بسیار زیادی به بحران سلب اعتماد پایان داد.
 
فراکسیون شیعی ائتلاف ملی که بزرگ ترین فراکسیون پارلمان عراق به شمار می آید با تشکیل کمیسیون اصلاحات با حضور نمایندگان جریان های عضو این فراکسیون در برابر مساله سلب اعتماد ایستادگی کرد و با برگزاری جلسات مختلف درصدد اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور است./980/ب911/ک
 
 
ارسال نظرات