۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۳۷۴
روزنامه هاآرتص:

ارتش اسرائیل خود را برای آغاز جنگ با لبنان آماده می کند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه هاآرتص با ارائه گزارشی نوشت: ارتش اسرائیل به طور جدی و حرفه ای خود را برای وارد شدن به جنگ دیگری با لبنان آماده می کند.
 حزب‌الله در جنگ 33 روزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دیلی استار،  ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حال آماده کردن خود برای به راه انداختن جنگی دیگر با لبنان است که انتظار می رود مخرب تر و خشونت بار تر از جنگ سال 2006 میلادی باشد.

 

یکی از مقامات ارتش اسرائیل در این خصوص این جنگ گفت: حمله به پایگاه های داخلی ضروری است زیرا پایگاه های حزب الله در میان آنها قرار دارد و اگر جنگ دیگری برپا شود اسرائیل با تمام قوا و توان در آن حضور خواهد داشت.


این مقام اسرائیلی افزود: ما باید به داخل لبنان وارد شویم و جنگ را در آنجا گسترش دهیم نه به خاطر تنبیه بلکه به این خاطر که دشمن ما در آنجا قرار دارد.

 

گفتنی است، در جنگ 33 روزه که میان اسرائیل و حزب الله لبنان در سال 85 رخ داد، حزب‌الله در این جنگ نامتقارن با بهره‌گیری از اصل غافلگیری، فرسایشی کردن جنگ برای ناکام گذاشتن جنگ برق آسا، دفاع متحرک همه جانبه و برخورداری از حفاظ ضد اطلاعات نظامی توانست اسرائیل را به زانو بکشاند.

 

ارتش اسرائیل اخیرا ادعا کرد که یکی از پایگاه های فنی حزب الله را در یکی از روستاهای مرزی لبنان با نام کفر کیلا کشف کرده است؛ جایی که رژیم صهیونیستی در چند ماه اخیر ساخت دیوار حائل را به پایان رساند./982/ب903/ک

ارسال نظرات