۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۳۲۵۳۳

رییس مرکز حقوق بشر بحرین به سه ماه حبس محکوم شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز حقوق بشر بحرین به اتهام واهی توهین به اهالی محرق به سه ماه حبس محکوم و صبح امروز از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه بازداشت شد.
نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت روزنامه الوسط نیوز، نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر بحرین به اتهام توهین به اهالی منطقه المحرق این کشور به سه ماه زندان محکوم شد.
 
این حکم قضایی امروز از سوی دادگاه جنایی منامه علیه نبیل رجب صادر شد و قاضی صادر کننده این حکم تاکید کرد که این حکم باید در اسرع وقت اجرا شود.
 
نیروهای امنیتی آل خلیفه نیز بلافاصله به منزل نبیل رجب یورش برده و اقدام به بازداشت رییس مرکز حقوق بشر بحرین کرده و وی هم اکنون در حبس بسر می برد.
 
این در حالی است که نبیل رجب در جلسه گذشته دادگاه اتهام توهین به اهالی منطقه المحرق را به شدت رد کرده بود، اما دادگاه وی را ممنوع السفر کرد تا اینکه امروز به سه ماه حبس محکوم شد.
 
وکلای مدافع نبیل رجب در این جلسه با ارائه مدارک و مستنداتی تاکید کردند که شهروندان منطقه المحرق این اتهام را نپذیرفته و حتی خواستار آزادی فوری وی شده اند.
 
وکلای مدافع رییس مرکز حقوق بشر بحرین همچنین با اشاره به توهین و تهدید نبیل رجب به قتل از سوی برخی اشخاص، از عدم پیگیری این موضوع از سوی دادگاه به شدت انتقاد کردند.
 
دادستان عمومی بحرین، توهین به شهروندان المحرق و تشکیک در ملی گرایی آنان از سوی نبیل رجب در صفحه شخصی خود در پایگاه های اجتماعی را اتهام اصلی وی توصیف کرد./980/ب903/ک
 
 
ارسال نظرات