۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۶۵۹
واکنش جامعه مدرسین به ترور آیت‌الله نمر:

دولت عربستان راه عقلانیت در پیش گیرد

خبرگزاری رسا ـ جامعه مدرسن حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای، ترور روحانی و عالم برجسته عربستان را محکوم کرد و از دولت این کشور خواست با در پیش گرفتن عقلانیت، از وخیم‌تر شدن وضعیت موجود جلوگیری کند.
جامعه مدرسين
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی ترور آیت‌الله شیخ نمر از علمای عربستان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اطلاعیه‌ای صادر کرد.
متن اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
بر اساس گزارش های دریافت شده مأموران آل سعود روز یکشنبه(18/4/91) با یورش ناگهانی و تیراندزای به خودرو روحانی محترم و مورد علاقه مردم منطقه الشرقیه عربستان، وی را مجروح و بازداشت نموده‌اند. پس از آن، به تظاهرکنندگان و معترضان به این اقدام حمله نموده و سه نفر را شهید و ده‌ها نفر را مجروح و تعدادی را بازداشت کردند.
بی تردید این اقدام ناشایست، نقض حقوق بشر و مصداق بارز تروریسم است. آیا جز این است که دولت عربستان باید حافظ جان همه شهروندان، به ویژه عالمان و اندیشمندان باشد؟
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن ابراز انزجار از اقدام مقامات عربستانی در تعرض به شخصیت‌های مذهبی و اعلام همدردی با مردم منطقه الشرقیه، از سازمان‌های بین‌المللی و داعیان حقوق بشر می‌خواهد به مسئولیت خویش عمل کنند. بی شک مسئولیت جان این روحانی شریف بر عهده دولت عربستان است و امیدواریم دولت عربستان با در پیش گرفتن عقلانیت، از وخیم‌تر شدن وضعیت موجود جلوگیری نماید.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
محمد یزدی
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم./924/د102/ج
ارسال نظرات