۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۳۳۱۰۸

خشم فتنه گران از همزمانی آغاز ماه مبارک رمضان نزد علمای شیعه و سنی در عراق

خبرگزاری رسا ـ مخالفان نظام کنونی عراق و حامیان آشوبگران سوری از همزمانی آغاز ماه مبارک رمضان نزد شیعیان و اهل سنت عراق به شدت خشمگین شده و اتهام زنی به علمای این کشور را آغاز کردند.
وحدت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پس از آنکه دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف، امروز (شنبه) را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان در عراق اعلام کرد رسانه های مخالف مرجعیت و حامی آشوبگران سوری از همزمانی آغاز ماه رمضان نزد شیعیان و اهل سنت عراق به خشم آمده و اتهام زنی به شیعیان و اهل سنت را آغاز کردند.

 

شبکه های مخالف نظام نوین عراق و حامی فتنه گران سوری از شب گذشته و بلافاصله پس از اعلامیه دفتر حضرت آیت الله سیستانی مبنی بر آغاز ماه مبارک رمضان از روز شنبه وارد عمل شده و همزمانی آغاز ماه رمضان نزد علمای شیعه و سنی را با حوادث سوریه مرتبط دانستند.

 

شبکه ماهواره ای شرقیه پس از آنکه بیانیه دفتر آیت الله سیستانی صادر شد برنامه ای اختصاصی را به این موضوع اختصاص داد و اعلام روز جمعه به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان از سوی آشوبگران سوری را عامل به تاخیر انداختن اعلام آغاز ماه مبارک رمضان توسط اوقاف اهل سنت عراق اعلام کرد.

 

این شبکه در اتهام زنی آشکار و گستاخانه تاکید کرد که بسیاری از افراد توانستند هلال ماه رمضان را در غروب پنجشنبه مشاهده کنند، اما اداره اوقاف اهل سنت عراق به دلیل اینکه معارضان سوری روز جمعه را اولین روز ماه رمضان اعلام کرده بودند از اعلام این روز به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان طفره رفته و روز شنبه را به جای روز جمعه اعلام کردند.

 

الشرقیه با گفت وگو با کارشناسان مسائل دینی به شدت از احمد عبدالغفور السامرایی، رییس اوقاف اهل سنت عراق انتقاد کرده و اعلام آغاز ماه رمضان در روز شنبه را اقدامی غیرقابل پذیرش خواند.

 

گفتنی است این برای اولین بار است که همه طوایف در عراق در روز اول ماه مبارک رمضان اتفاق نظر دارند و در سال های گذشته همواره اختلاف نظر وجود داشت.

 

دفتر حضرت آیت الله سیستانی و سایر مراجع تقلید عراق، امروز شنبه را به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند و اداره اوقاف اهل سنت نیز روز پنجشنبه با صدور پیامی تاکید کرد که روز جمعه، آخرین روز ماه شعبان بوده و روز شنبه اولین روز از ماه مبارک رمضان است./980/ب911/ک

 

ارسال نظرات