۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۱۱۸
عضو جامعه مدرسین:

سکوت در برابر نسل‌کشی میانمار پذیرفتنی نیست/سوریه تاوان حمایت از مقاومت را می‌پردازد

خبرگزاری رسا: عضو جامعه‌مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر، سکوت در برابر نسل‌کشی و قتل عام مردم مسلمان میانمار را غیر قابل پذیرش ارزیابی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين غروي
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که کشتار فجیعی که نسبت به مسلمانان میانمار صورت گرفته است، دل ‌هر مسلمانی را به درد می آورد، اظهار داشت: سکوت کشورهای اسلامی،‌ سازمان ملل و شورای امنیت در قبال این جنایت جای سؤال دارد.
وی ضمن محکوم کردن رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر، بیان داشت: متاسفانه ما مشاهده می‌کنیم که در مسئله سوریه با وجود اینکه وهابیت و تکفریها، لجام گسیخته وارد این کشور شده و امنیت مردم و این کشور را به خطر انداخته و مسلمانان را قتل عام می‌کنند،تلاش‌هایی از سوی مدعیان حقوق بشر و برخی کشورهای عربی صورت می‌گیرد تا دولت این کشور را سرنگون سازند ولی در برابر کشتار مسلمانان میانمار سکوت اتخاذ شده است.
عضو جامعه‌ مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مهم ترین جرم دولت سوریه دفاع از جریان مقاومت و حرکت‌هایی است که در برابر ظلم و استکبار ایستادگی کرده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه سازمان ملل و شورای امنیت بیشترین فشار را بر دولت سوریه وارد می‌سازند ولی در مقابل نسل‌کشی مسلمانان میانمار مهر سکوت بر لب خود دوخته‌اند.
وی گفت: اگر سازمانی ادعای دفاع از حقوق بشر دارد باید پاسخگو باشد که چرا در مقابل این نسل‌کشی مسلمانان سکوت کرده و عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با بیان این که هیچ سکوتی در برابر نسل‌کشی مسلمانان میانمار قابل فهم و درک نیست، یادآور شد: ماهیت اصلی سازمان ملل این است که از حقوق مظلومان دفاع کند، اما کسانی که مدام از حقوق بشر و دفاع از حقوق ملت‌ها دم می‌زنند در برابر این کشتار فجیعانه سکوت پیشه کرده اند.
وی با اشاره به این نکته که ملت ایران نیز از دولتمردان کشور انتظار دارند تا در برابر این کشتار بی‌رحمانه سکوت نکنند، اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران به مردم گزارش دهد که در مقابل نسل‌کشی مسلمانان میانمار چه اقدامی انجام داده و اگر سکوت کرده است، انتقاد به سکوت آنان نیز وارد است./990/ت302/ج
ارسال نظرات