۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۳۳۱۱۹

مراسم چهلمین روز ارتحال علامه قرشی در نجف اشرف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم چهلمین روز درگذشت علامه شیخ باقر شریف قرشی با حضور گسترده علما، رحانیون و شخصیت های مختلف در نجف اشرف برگزار شد.
شيخ باقر القرشي از علما و مورخان عراقي

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم چهلمین روز ارتحال علامه شبخ باقر شریف القرشی از علما و مورخان برجسته عراق با حضور گسترده علما، روحانیون، سیاستمداران و شخصیت های مختلف این کشور در مسجد حنانه نجف اشرف برگزار شد.

 

آیت الله محمد مهدی آصفی، نماینده مقام معظم رهبری، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی، شیخ صالح الحیدری، رییس دیوان اوقاف شیعه و جمع کثیری از علما و مسوولان آستان های مقدس در نجف و کربلا در این مراسم حضور یافتند.

 

شیخ صالح الحیدری در ابتدای این مراسم با اشاره به شخصیت والای علامه قرشی گفت: شیخ القرشی از علما و مورخان و محققان برجسته تاریخ عراق به شمار می آمد و با وجود اینکه از علم و معرفت بالایی برخوردار بود اما از تواضعی مثال زدنی داشت و شایسته تقدیر و احترام است.

 

وی افزود: علامه قرشی، صفحه ای درخشان و نورانی در تاریخ علم و اخلاق به شمار می رفت و امت اسلامی با فقدان علامه قرشی، عالم و مفکر و محققی بی نظیر را از دست داد.

 

آیت الله آصفی نیز در این مراسم به بیان شخصیت علمی و اخلاقی این فقید پرداخت و اظهار داشت: کتاب ها، تالیفات، پژوهش ها و مقالات علامه قرشی تاثیر فراوانی بر جامعه خصوصا جوانان دارند و از ویژگی های اصلات، تجدد گرایی، ارزش علمی و فقهی و استقامت خط فکری برخوردار هستند.

 

نماینده مقام معظم رهبری تصریح کرد: موسوعه تاریخی اهل بیت (ع) که توسط این علامه فقید تالیف شد را می توان از فعالیت های کم نظیر در زمینه سیره اهل بیت (ع) در تاریخ معاصر یاد کرد و تالیفاتی که در زمینه سیره پیامبر اکرم (ص) تا امام زمان (عج) گردآوری کرد از تالیفاتی هستند که در دوره کنونی مثل و مانندی نداشته اند.

 

مدیحه ثرایی و سرود خوانی مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت در رثای علامه شیخ باقر شریف قرشی از برنامه های دیگر این مراسم بود که با پیام تشکر خانواده این فقید به پایان رسید./980/ب913/ک

ارسال نظرات