۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۰۲۵
شیخ نعیم قاسم:

ائتلاف 14 مارس در خدمت مصالح آمریکا و اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که ائتلاف 14 مارس در خدمت مصالح آمریکا و رژیم صهیونیستی است و کاملا با پروژه های مورد نظر اسرائیل موافق بوده و با هرگونه پروژه ای که مصالح لبنان را در پی دارد به مخالفت خواهد پرداخت.
شيخ نعيم قاسم
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الانتقاد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم افطاری که شب گذشته از سوی حزب الله تدارک دیده شده بود، نزاع کنونی در لبنان را میان پروژه مقاومت و پروژه خدمت به مصالح آمریکا و صهیونیست ها توصیف کرد و گفت: اختلافات در لبنان بین پروژه مقاومت که می خواهد آزاد و عزیز باشد و پروژه دیگری در خدمت مصالح آمریکا و اسرائیل وجود دارد.
 
وی افزود: همه می توانند گزینه ای را برای خود انتخاب کنند، اما این انتخاب باید حق بوده و با مصالح لبنان سازگاری داشته باشد. کسانی که پروژه دوم را پیش رو قرار داده اند مصالح لبنان را نمی خواهند و مخالف لبنانی آزاد و مستقل هستند و درصدد آن هستند که کشور را به صحنه ای برای دخالت دیگران تبدیل کنند.
 
شیخ نعیم قاسم بر استمرار مقاومت تاکید کرد و اظهار داشت: هنگامی که مشاهده می کنیم حمله علیه مقاومت از سوی جریان های مختلف قوی و شدید و گسترده باشد یک نکته مثبت برای مقاومت است و نباید آن را نکته ای منفی قلمداد کرد، جهان منحرف و متجاوز اگر جایگاهی نداشته یا در مقام پیروزی نباشیم اینچنین به ما حمله نمی کردند. اکثر دولت ها و رسانه های جهانی ، منطقه ای و حتی داخلی زمانی که حمله ای روانی، رسانه ای و سیاسی علیه ما صورت می گیرد به حزب الله فشار وارد می سازند و رعب را بر دل مردم وارد می کنند، اما این روش ها هیچ سودی نخواهد داشت.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: دو بار ما را به تروریسم متهم کردند و مشخص شد که مردم با قدرت گرد ما جمع می شوند تا حمایت قاطع خود را از آزادی و مقاومت و عزت و کرامت اعلام کنند، با توجه به اینکه حزب الله راه حق را در پیش گرفته است مردم نیز با اتهاماتی که علیه ما روا داشته می شود، مخالفت می کنند. همه این شایعات و اتهامات با هدف شکستن روحیه مقاومت صورت می گیرد، لیکن باید اعلام بدارم که به اتهاماتی نظیر دست داشتن حزب الله در ترور، حضور در کشورهای مختلف و حضور نظامی در سوریه پاسخ نخواهیم داد و ذهن خود را مشغول چنین اتهامات باطل و بی پایه و اساس نمی کنیم.
 
وی بیان داشت: ما راه صعودی را در پیش گرفته ایم که این اتهامات بر آن اثر نمی گذارد، محبت را در وطن کاشتیم که امکان زوال آن نیست، با برخی از سخنان و بیانات آنچنانی نمی توانند ما را از پله های کرامت به زیر بکشند و هیچ گاه از کرامت و تقدیم خون دریغ نخواهیم کرد.
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه برخی جریان ها درصدد تخریب دولت لبنان هستند، تاکید کرد: ما درصدد آن هستیم که کشور توسط لبنانی ها اداره شود، اما آنان می خواهند کشور را به مزرعه ای تبدیل کنند، جریان 14 مارس به شیوه های مختلف تلاش می کنند تا لبنان سرنگون شود حتی اگر کشور بر سر آنان خراب شود، زیرا آنان اعتقاد دارند موفقیت اکثریت در هر دستاورد کوچک و بزرگ و ادامه ثبات در کشور به کام اکثریت نوشته می شود و آنان از این وضعیت ناراحت هستند.
 
معاون دبیرکل حزب الله خاطر نشان ساخت: اطمینان دارم که پیروان جریان المستقبل و 14 مارس دوستدار آزادی فلسطین، همراه با مقاومت شریف برای آزادی سرزمین های اشغالی، ضد آمریکا، ضد فساد و انحراف و ضد تعصب گرایی و همگام با ملی گرایی هستند، ولی متاسفانه رهبران این جریان ها با مردم صادق نیستند و سخنانی دروغ بر زبان جاری می سازند تا تعصب پیروانشان را به همراه دارد، در حالی از معادلات اشتباه در منطقه سخن می گویند که همگان می دانند آمریکا در پی مدیترانه ای نوین است و رژیم صهیونیستی نیز می خواهد همه قدرت های موجود در منطقه عربی را تخریب کند تا بالاتر و قدرتمندتر از همگان باشد، لبنان خاری در چشم صهیونیست هاست و آنان می خواهند این خوار را خارج سازند.
 
وی خطاب به رهبران جریان 14 مارس گفت: با صراحت به یاران خود بگویید با پروژه های مورد نظر اسرائیل موافقید و با پروژه هایی که سبب سرافرازی لبنان می شود، مخالف هستید، حقیقت را به مردم بگویید که چرا خواستار خلع سلاح از مقاومت هستید. 14 مارس کنترل امنیت از سوی ارتش را عامل درخواست خلع سلاح می دانند، اما جریانی که در برابر ارتش ایستاده و می خواهد روحیه آن را نابود سازد چگونه مدعی می شود که خواستار ارتشی قوی است؟
 
شیخ نعیم قاسم با اعلام حمایت حزب الله از دولت کنونی لبنان، افزود: حزب الله تصمیم شجاعی گرفت و به حمایت از این دولت ادامه خواهد داد، این دولت هیچ نفعی برای ما ندارد لیکن اعتقاد داریم که می تواند در برابر فساد بایستد و گرنه این دولت هیچ تفاوتی با دولت سعد الحریری و سینوره ندارد، اما مطمئنا اگر این دولت ها سرکار بودند مصائب بزرگی در پرتو بحران کنونی سوریه بر لبنان جاری می شد./980/ب902/ک
 
ارسال نظرات