۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۳۴۱۳۷

چند خبر کوتاه از بازار کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب های عقل و نفس، اینگونه باشیم، شرح مصطلحات فلسفی، خلفای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و حقوق محجورین به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده است.
عقل و نفس اينگونه باشيم شرح مصطلحات فلسفي، خلفاي پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله حقوق محجورين
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ جدید کتاب های عقل و نفس، اینگونه باشیم، شرح مصطلحات فلسفی، خلفای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و حقوق محجورین به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
عقل و نفس
 
انسان هماره، دو نیروی متضاد در خود احساس می کند که هر کدام بر خلاف دیگری او را به سوی خویش می خواند: عقل و نفس، نیرویی که آدمی را به خیر و سعادت فرا می خواند «عقل» نام دارد و نیرویی که به شر و شقاوت دعوت می کند «نفس».
انسان باید فرماندهی یکی از این دو را بپذیرد، اگر عقل را برگزیند وجودش رحمانی می گردد و اگر نفس را انتخاب کند، شیطانی می شود.
این کتاب کارکردها و ویژگی های این دو نیروی قدرتمند را با استفاده از آیات و روایات بررسی کرده است.
 
چاپ دوم کتاب «عقل ونفس» که به قلم همت سهراب پور نگاشته شده سال 1391 در 184 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 3200 تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
اینگونه باشیم (چهل رهنمود زندگی ساز از امام علی علیه السلام)
 
سخنان حکمت آمیز امیرمؤمنان علیه السلام فروغی تابان بر سر راه زندگی انسان هاست، تا چگونه زیستن را بیاموزند.
در این کتاب، چهل رهنمود زندگی ساز از امام علی علیه السلام با توضیحی فشرده و گویا، الگویی برای مسلمان زیستن و شیعه بودن و اخلاق الهی داشتن است.
بیایید اینگونه باشیم ...
چاپ ششم کتاب «اینگونه باشیم» که به قلم استاد جواد محدثی تنظیم شده در سال 1391 در 92 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 1600 تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.
 
شرح مصطلحات فلسفی
 
کتاب شرح مصطلحات فلسفی که آن را فرهنگی فلسفی می توان نامید، تقریبا تمام اصطلاحات فلسفی موجود در دو کتاب گران سنگ «بدایةالحکمه» و «نهایةالحکمه»، نوشته علامه طباطبایی را دربر دارد. شرح اصطلاحات حتی الإمکان ساده و روان و گویاست.
علاوه بر اصطلاحات فلسفی، اصطلاحات منطقی که در کتاب های فلسفه کاربرد فراوان دارد، نیز تبیین شده است.
تنظیم اصطلاحات به صورت الفبایی است و از اصطلاح «آن» شروع و با اصطلاح «هیولای أولی» پایان می پذیرد.
 
گفتنی است کتاب «شرح مصطلحات فلسفی» که به کوشش دکتر علی شیروانی تنظیم شده در سال 1391 به چاپ چهارم خود رسید و با شمارگان 700 نسخه در 196 صفحه با قیمت 3700 تومان از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.
 
خلفای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله
 
عقل انسان حکم می کند که درباره مرجع دینی بعد از پیامبر تحقیق نموده و بررسی نماید که قول و گفتار چه کس یا کسانی کاشف از اراده تشریعی خداوند و بیانگر سنت رسول خدا صلی الله علیه و آله است؟ تا دستورهای دینی خود را از او بگیرد که از گروه ناجیه باشد.
این کتاب، کاوشی است برای شناخت و معرفی مرجع دینی مسلمانان بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله که در روایات متواتری از آن بزرگوار، همه محدثین، صاحبان صحاح و سنن مذاهب اسلامی نقل کرده اند؛ مبنی بر اینکه: «خلفای بعد از من، دوازده نفر قریشی هستند که وظایف مرا انجام می دهند».
نویسنده کوشیده است نظریات دانشمندان اسلامی را در بیان مصداق این روایات به صورت تطبیقی ارزیابی و بررسی کند و با توجه به قرائن و شواهد موجود در همین روایات و روایات دیگر، افرادی که می توانند مصداق این روایات باشند را معرفی نماید.
 
چاپ دوم کتاب «خلفای اعظم پیامبر صلی الله علیه و آله»، به قلم احمد علی طاهری، در سال 1391 با شمارگان 1200 نسخه در 392 صفحه با قیمت 7600 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.
 
حقوق محجورین
 
حقوق محجورین در فقه اسلامی که نتیجه نگاه انسان مدارانه و دید حمایتی حقوق اسلامی به افراد ضعیف در جامعه است، زاویه ای از لطافت های مکتبی را مجسم می سازد که بیشترین سهم را به فضائل اخلاقی و غیر مادی می دهد و با این حال از مصالح مادی افراد محجور، غافل نمانده و برای نگهدارای از آنان و اموالشان، لطایف حقوقی و قانونی زیادی را مورد توجه قرار می دهد؛ این ژرفای بینش و طراوت اندیشه و میراثی که از چهارده قرن پیش، سندی برای حمایت صادقانه از حقوق بشر است، همواره در تاریخ، بی بدیل و بلامعارض مانده و شایسته ستایش است.
این پژوهش بر آن است که دقت و جامعیت نگرش دینی را در وضع و تدوین احکام حقوقی در خصوص محجورین ترسیم نماید.
 
چاپ دوم کتاب «حقوق محجورین» که به قلم دکتر محمد رضا رضوان طلب نگاشته شده در سال 1391 در 312 صفحه با شمارگان 800 نسخه و به قیمت 6000 تومان به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است./969/ن601/ق
ارسال نظرات