۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۲۹۰

چند خبر کوتاه از بازار کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب های اسلام و تعلیم و تربیت، تمهید القواعد، اصول فلسفه رئالیسم، نشانه هایی از دولت موعود و سیمای أهل بیت(ع) در عرفان اسلامی به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده است.
اصول فلسفه رئاليسم اسلام و تربيت سيماي اهل بيت در عرفان اسلامي تمهيد القواعد نشانه هايي از دولت موعود
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ جدید کتاب های اسلام و تعلیم و تربیت، تمهید القواعد، اصول فلسفه رئالیسم، نشانه هایی از دولت موعود و سیمای أهل بیت(ع) در عرفان اسلامی به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
اسلام و تعلیم و تربیت
 
تعلیم و تربیت، بزرگ ترین هدف همه انبیای الهی به ویژه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله بوده است؛ از همین رو، قرآن و روایات، مملو از آموزه های تربیتی است و نیاز به استخراج، دسته بندی و شرح و تفسیر دارد.
این اثر با همین هدف، سامان یافته و نویسنده کوشیده است با بهره گیری از رهنمودهای قرآنی و حدیثی و سیره پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام و استفاده از نگرگاه های دانشوران علوم تربیتی و نیز تجربه های شخصی، مهم ترین مسائل تربیتی روزگار جدید را در بخش های مختلف، تجزیه و تحلیل کند.
 چاپ چهارم این کتاب که به قلم آیت الله امینی نگاشته شده است در سال 1391، در 564 صفحه، به شمارگان 1500 نسخه و با قیمت 11000 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
 
تمهید القواعد
 
وجود شناسی یکی از مباحث اساسی در فلسفه و نیز عرفان نظری است و فیلسوفان و عارفان هر یک بحث های مفصلی در این باره کرده اند.
«صائن الدین علی بن محمد الترکه» از حکیمان برجسته ای است که در این اثر، نکته های عمیق را درباره «وجود» مطرح کرده و کوشیده است تا وجود مطلق و برخی از مسائل مترتب بر آن را اثبات کند. منظور از وجود مطلق، وجود شخصی متصف به وحدت اطلاقی است که تعدد و تکثر نمی پذیرد و در عرصه وجود، همتایی ندارد. غیر او هر چه هست ظهور و تجلی و عکس و صورت آن اصل واحد است.
این کتاب که با حواشی دو تن از حکمای الهی: آقا محمد رضا قمشه ای و میرزا محمود قمی، بر غنای آن افزوده شده درباره وحدت وجود، مراتب وجود، وجود معنوی و مسائلی از این قبیل بحث کرده است.
 چاپ پنجم این کتاب در سال 1391، 484 صفحه، با شمارگان 800 نسخه و به قیمت 10000 تومان، از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
 اصول فلسفه رئالیسم
 
 «اصول فلسفه رئالیسم» اثری سترگ و گران سنگ در فلسفه اسلامی است که حاصل بحث های فلسفی فیلسوف گران قدر استاد علامه سید محمد حسین طباطبایی است و مجموع آن به چهارده مقاله به شرح ذیل بالغ گردیده است:
چیستی فلسفه، فرق میان فلسفه و سفسطه، علم و ادراک، ارزش معلومات، پیدایش کثرت در ادراکات، ادراکات اعتباری، پیرامون وجود ... و در نهایت در چهاردهمین مقاله درباره خدای جهان و جهان.
 
چاپ سوم کتاب اصول فلسفه رئالیسم که به کوشش استاد سید هادی خسروشاهی سامان یافته است، در سال 1391، در 324 صفحه، با شمارگان800 نسخه و به قیمت 6200 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
 
 نشانه هایی از دولت موعود
 
 تشکیل دولت واحد عدل گستر جهانی، آرزویی است که همه مردمان باورمند و عدالت خواه در انتظار آنند و در هر وقت و ساعتی، صادقانه خدا را برای برپایی آن می خوانند. اما سؤال این است که: امام عصر عجل الله فرجه چگونه نظام های سیاسی گواناگون جهان را از میان برمی دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می دهد؟ در حکومت او چگونه گرسنه ای یافت نمی شود و فسادی صورت نمی گیرد؟
این اثر به سؤال های فوق به صورت تفصیلی، در سه بخش، پاسخ می دهد: در بخش اول؛ دور نمایی از جهان پیش از ظهور را ترسیم می کند. بخش دوم؛ چگونگی انقلاب جهانی امام مهدی عجل الله فرجه را کاوش کرده است و در بخش سوم؛ حکومت آن حضرت و اوضاع زمانه و وضعیت علم و دانش و فرهنگ را بررسی می کند.
 چاپ پنجم این کتاب مه به قلم نجم الدین طبسی نگاشته شده است، در سال 1391، در 324 صفحه، با شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 6200 تومان، از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافت.
 
 سیمای اهل بیت علیهم السلام در عرفان اسلامی
 
 فرد مسلمان اگر بخواهد مؤمن کامل باشد، باید چیشوایان راستین را که پیامبر و اهل بیت علیهم السلام اوست، خوب بشناسد و در امر تربیت خویش آنان را سرمقش خود قرار دهد. شناخت سیمای اهل بیت علیهم السلام از معارف بسیار بلندی است که بحث های عمیقی در آن نهفته است که در این میان، ره آورد و دیدگاه عرفا از دیگر صاحب نظران عمیق تر است.
این کتاب از همین زاویه عرفانی، سیمای اهل بیت علیهم السلام را در چند بخش کاویده است: اهل بیت علیهم السلام مرکز علم و عرفان، اهل بیت علیهم السلام مصداق حقیقی و واقعی انسان کامل، اهل بیت علیهم السلام و جایگاه آنان در نظام هستی، هماهنگی اهل بیت علیهم السلام با قرآن و امامت و ولایت آن ها.
چاپ دوم این کتاب در سال 1391، در 232 صفحه، به شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 4400 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد./969/ن601/ع
ارسال نظرات