۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۳۵۰۴۷
عمار حکیم:

عشق به امیرالمؤمنین معیار هویت انسان مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، عشق به امیرمومنان (ع) را مقیاس و معیار هویت انسان مسلمان عنوان کرد.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت امیرمومنان علی (ع) در بغداد برگزار شد، گفت: امام علی (ع) تنها نماینده خودش نبود، بلکه نماینده امت و پروژه امت اسلامی به شمار می آمد و عشق فراوانی به پروژه رسالت حضرت محمد (ص) داشت.
 
وی افزود: امیرمومنان (ع) نماد عشق است، این عشق تنها در زمینه مذهبی و احساساتی منحصر نمی شود بلکه در زمینه آموزش و ترویج رسالت به حالت قداست و در زمینه شرعی به مقیاس و معیاری برای هویت انسان مسلمان مبدل شد.
 
حجت الاسلام حکیم با اشاره به احادیث نبوی درباره امام علی (ع)، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) تاکید می کند که خوشبخت کسی است که علی (ع) را در زندگی و پس از مرگ دوست بدارد و بدبخت ترین مردم کسی است که در زندگی و پس از آن نسبت به مولا کینه داشته باشد.
 
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشت: عشق به امام علی (ع) عشق به راه و ارزش و مبانی و شیوه اش است و حضرت محمد (ص) نیز در حدیثی اعلام می کند که هر که با عشق آل محمد بمیرد شهید به شمار می آید.
 
وی تاکید کرد: پیروان اهل بیت (ع) همواره نسبت به خاندان نبوت وفادار بوده و خواهند ماند و در راه عشق به این خاندان در برابر چالش های تروریسم ایستادند و هیچ گاه از شعائر مذهبی و زیارت بارگاه های ائمه اطهار (ع) صرف نظر نکردند.
 
سید عمار حکیم بر لزوم پایبندی به سیره رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) تاکید کرد و بیان داشت: پایبندی به سیره و راه پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) تنها راه مورد رضای خداوند متعال است و کسانی که در این راه گام بردارند در روز قیامت به سعادت و خوشبختی دست خواهند یافت./980/ب902/ک
ارسال نظرات