۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۳۵۴۳۳
دولت عراق تاکید کرد؛

تصمیم عراق برای اخراج منافقین برگشت ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ مشاور اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، تصمیم دولت این کشور برای اخراج عناصر گروهک تروریستی منافقین را برگشت ناپذیر خواند.
منافقين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، علی الموسوی، مشاور اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری تاکید کرد که عراق برای پایان دادن به حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین در خاک این کشور مصمم است.

 

وی گفت: تصمیم عراق برای اخراج عناصر منافقین از این کشور برگشت ناپذیر است و این امر بر اساس یادداشت تفاهم و هماهنگی با سازمان ملل در عراق انجام می گیرد.

 

علی الموسوی کشورهای غربی را به اسکان منافقین در کشورهای خود فراخواند و تصریح کرد: مطالبات کشورهای غربی از عراق درباره احترام به حقوق بشر با عدم استقبال از این گروهک تروریستی مغایرت دارد، این دولت ها هیچ رغبتی برای استقبال از اعضای این گروهک ندارند.

 

مشاور اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، انتقاد غرب از وضعیت اسکان منافقین در اردوگاه جدید که در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد قرار دارد را محکوم کرد و ادامه داد: تصمیم عراق برای پایان دادن به حضور گروهک تروریستی منافقین از این کشور برگشت ناپذیر است.

 

وی با اشاره به این که میان بستن اردوگاه اشرف که به مدت 25 سال است از سوی منافقین اشغال شده با احترام به حاکمیت ارتباط وجود دارد، اظهار داشت که امکان تسامح برای ادامه حضور منافقین در خاک عراق وجود ندارد.

 

گفتنی است دولت عراق قصد داشت در پایان سال 2011 میلادی به حضور عناصر گروهک تروریستی منافقین در این کشور پایان دهد، اما دخالت سازمان ملل سبب شد تا اخراج منافقین تاکنون به تعویق بیافتد.

 

دولت عراق با اعزام منافقین به اردوگاه لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، اردوگاه اشرف را برای همیشه بسته و مقدمات اخراج منافقین را فراهم سازد./980/ب902/ک
 

ارسال نظرات