۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۳۶۱۲۳
خطیب نماز عید فطر در کربلا:

حکام عرب از سرنوشت حکامی که به زباله دان تاریخ پیوستند عبرت بگیرند

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز عید فطر در کربلا حکام عرب را نسبت به سرنوشت حکامی که به دلیل ظلم و ستم به زباله دان تاریخ پیوستند، به شدت برحذر داشت.
نماز عيد فطر در کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری نون، آیت الله سید مرتضی قزوینی از علمای عراق در خطبه های نماز عید سعید فطر که در بین الحرمین برگزار شد بر لزوم نشست سران کشورهای اسلامی برای پایان دادن به خونریزی در عراق و سوریه تاکید کرد و گفت: حکام اسلامی و مسؤولان عراقی باید نشستی درباره خشونت های رخ داده در عراق و سوریه برگزار کرده و به خونریزی های روزانه در این کشورها که بدون هیچ توجیهی انجام می گیرند، پایان دهند.

 

وی افزود: از همه پادشاهان، روسا، نخست وزرای عرب و همچنین مسؤولان عراقی می خواهم نسبت به ملت هایشان مسؤولیت پذیر باشند و از سرنوشت حکام و طاغوت گران سابق نظیر صدام و قذافی و حسنی مبارک که به زباله دان تاریخ پیوستند درس عبرت بگیرند.

 

آیت الله قزوینی تصریح کرد: ملت ها امانتی بر گردن حکام هستند و باید به مردم خصوصا ایتام و فقرا و مساکین و بیوه ها توجه داشته باشند بویژه این که جهان اسلام با خطر تهاجم اسرائیلی و صهیونیستی قرار گرفته و مزدوران آنها در حال پیاده کردن نقشه صهیونیست ها بر اساس تروریسم و خونریزی های روزانه هستند.

 

خطیب نماز عید فطر از جنایت های شنیع حکام جانی در طول تاریخ علیه زائران اباعبدالله (ع) یاد کرد و اظهار داشت: متوکل عباسی جنایت های فراوان و شنیعی علیه قبر امام حسین (ع) و زائران آن مرتکب شد، اما جهانیان هم اکنون قبر متوکل را با قبر سرور و سالار شهیدان مقایسه کنند و ببینند که بارگاه امام چگونه به جایگاهی برای تسلی دل عاشقان سراسر جهان و مکانی برای زیارت انبیا و اوصیا مبدل شده است.

 

وی حکام را نسبت به ظلم به مردم برحذر داشت و تاکید کرد: حکام باید بدانند کرسی هایی که بر آن تکیه زده اند ارث پدری آنان به شمار نمی آید و باید همه تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام دهند./980/ب902/ک

ارسال نظرات