۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۳۶۸۲۰

آل خلیفه 2 کودک بحرینی را به حبس محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه آل خلیفه 2 کودک بحرینی را به اتهام مشارکت در تجمعات غیرقانونی به حبس محکوم کرد.
دو کودک زنداني در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الوفاق، نظام آل خلیفه دو نوجوان 12 و 13 ساله بحرینی را به اتهام شرکت در تجمعات غیرقانونی به حبس محکوم کرد.

 

دادگاه بحرین اتهام میرزا عبدالشهید میرزا 12 ساله و محسن محمد صادق العرب 13 ساله که به اتهام مشارکت در تجمعات علیه نظام از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و به مدت 21 روز حبس شده بودند را قابت و آنان را به یک هفته حبس دیگر محکوم کرد.

 

این دو کودک بحرینی به همراه محمد عباس المولانی 16 ساله پس از ادای نماز صبح و در هنگام خروج از مسجد توسط نیروهای امنیتی مورد پیگرد قرار گرفته و آنان را در منزلشان دستگیر کردند.

 

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در پیامی بازداشت و محاکمه کودکان بحرینی را نمونه ای از اوج تجاوزهای مستمر آل خلیفه به حقوق بشر خواند و تاکید کرد: این اقدام آل خلیفه نمونه ای روشن و آشکار از اوج تجاوز روزافزون نظام علیه حقوق بشر خصوصا کودکان است، اقدامی که کذب بودن ادعای نظام درباره مراعات حقوق کودکان را نشان می دهد.

 

این جمعیت افزود: نظام در بحرین روزانه با سرکوب و قلع و قمع و یورش به منازل به حقوق کودکان تعرض می کند و با صدور احکام قضایی باطل به بی عدالتی و ستم سیاسی خود ادامه می دهد.

 

بزرگ‎ترین حزب معارض آل خلیفه تصریح کرد: تجدید احکام صادره علیه کودکان و ادامه حبس آنان، الگوی احکام ظالمانه و عدالت از بین رفته برای جامعه جهانی و سازمان ملل است که جلسات آن پیرامون حقوق بشر ماه آینده برگزار می شود. نظام آل خلیفه از ارتکاب هرگونه جنایتی علیه شهروندان ابایی ندارد و درصدد انتقام گرفتن از مردم به دلیل بیان نظرات خود است.

 

صدور حکم ادامه حبس کودک 12 ساله بحرینی موجب نگرانی شدید خانواده وی شده است به گونه ای که مادر وی پس از شنیدن این حکم بیهوش شد./980/ب902/ک

ارسال نظرات