۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۳۶۸۳۷
سفیر سابق پاکستان در آمریکا :

اهمیت اجلاس شانزدهم به برگزاری آن در تهران است

خبرگزاری رسا ـ سفیر سابق پاکستان در آمریکا با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد در تهران گفت: دلیل اصلی این اهمیت جایگاه ویژه ایران در منطقه و جهان است.
اهمیت اجلاس شانزدهم به برگزاری آن در تهران است


به گزارش خبرگزاری رسا، عابده حسین، سفیر سابق پاکستان در آمریکا در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد  گفت : صحبت های دکتر احمدی نژاد در مورد عاری سازی جهان از سلاح های اتمی بسیار منطقی و مهم بود و این در حالی است که کشورهای دارای سلاح اتمی، دیگر کشورها از جمله ایران را از داشتن فناوری صلح آمیز هسته ای منع می کنند .

 

وی افزود: ایران در مدت 3 سال ریاست اجلاس ، مسؤولیت خطیری دارد و باید برای گسترش مناسبات اقتصادی بین اعضا تلاش کند .


عابده حسین با اشاره به اینکه جنبش عدم تعهد بعد از اجلاس سازمان ملل بزرگترین سازمان بین المللی است گفت : این 120 کشور می توانند در حل مسائل سیاسی و اقتصادی جهان نقش مهمی ایفا کنند .


سفیر سابق پاکستان در آمریکا تصریح کرد : در حال حاضر نظام سرمایه داری موجود در جهان رو به نابودی است و بسیاری از کشورهای غربی دچار بحران اقتصادی هستند و با توجه به وضع موجود جنبش عدم تعهد می تواند در برابر نظام اقتصادی بحران زده جهانی یک نظام مستحکم جایگزین کند .


وی خاطر نشان کرد: به نظر من اجلاس شانزدهم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به خاطر برگزاری اش در ایران به عنوانی کشوری مهم در جنبش ازاهمیت ویژه ای برخوردار است./994/د102/ک

ارسال نظرات