۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۲۳۳

دوهفته‌نامه‌ روضه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ پانزدهمین شماره دوهفته‌نامه روضه، با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در خوزستان منتشر شد.
دو هفته نامه روضه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پانزدهمین شماره دوهفته‌نامه روضه، با مضامین فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در خوزستان منتشر شد.
 
دوستان واقعی اهل بیت علیهم السلام، وظایف شیعیان نسبت به امام معصوم، خدا حافظی ادبیات و هنر با غرب، اینجا میانمار قتلگاه مسلمانان، تخریب حرم فرزندان آل الله، شاخصه های شیعه جعفری، شاعر رسالتی زینبی دارد و گزارشی از برگترین احیاء عالم از مطالب درج شده در پانزدهمین شماره دو هفتهنامه‌روضه است.
 
در این شماره در گفت و گو با حاج سید رضا مؤید، شاعر انقلابی، مبنی بر این که «شاعر شمشیر ساز است و مداح شمشیر زن است» می خوانیم: «شاعر و مداح باید خوب باشند، شاعر شمشیر می سازد که بدهد دست شمشیر زن، اگر شمشیر زن نباشد، شمشیرهایش زنگ می زند، البته شمشیر زن هم اگر ابزاری در دستش نباشد نمی تواند کاری بکند، این ها لازم و ملزوم هم هستند، شاعر باید ابزار بسازد و این مداح است که باید بداند از چه سلاحی و چه مکانی استفاده کند.»
 
شعر احساسی یا شعر ارزشی، مدعیان دروغین، سه رکن اساسی غزل؛ لفظ، مضمون و احساس، وظیفه شعر و شاعر چیست، موضع در مصاف حق و باطل و شاعران جوان مراقب باشند مطالبی هستند که در دیدار شاعران با مقام معظم رهبری مطرح شده و در این نشریه درج شده است.
 
قلم روضه، خوانندگان روضه، گزارش روضه، پرونده ویژه، روی خط روضه، عکس های خبری روضه، منبر نویسی، اشتباه روشنفکران، غزل روضه، امام فرمودند و کتاب روضه از دیگر مطالب چاپ شده در پانزدهمین شماره دوهفته‌نامه روضه است.
 
در ستون سخنان امام خمینی رحمةالله علیه در رابطه با زبان شعر، آمده است: «شعرا در طول تاریخ باید بنویسند... و به شعر، مردم را بیدار کنند، و نویسندگان اگر می توانند در نطق ها و نوشته های خودشان، در مجامعی که می روند... مسائل ایران را ابلاغ کنند.»
 
شعری که در این شماره درج شده صحنه تخریب قبور بقیع را به تصویر می کشد، شعر ذیل از علی اکبر لطیفیان است:
 
«همان امام غریبی...
 
همان امام غریبی که شانه اش خم بود
به روی شانه پیرش غم دو عالم بود
میان صحن حسینیه دو چشمانش
همیشه خاطره ظهر یک محرم بود
دل شکسته او را شکسته تر کردند
شبیه مادر مظلومه اش پر از غم بود
اگر تمام ملائک زگریه می مردند
به پای خانه آتش گرفته اش کم بود...»
 
در مطلبی در این نشریه از شهید «سید مرتضی آوینی» در رابطه با گوش دادن به موسیقی می خوانیم: «کسی که موسیقی گوش می دهد، خودش را دست موسیقی می سپارد و بنده ی آن می شود.»
 
همچنین در سخنی از «آیت الله مصباح» در پانزدهمین شماره دوهفته نامه روضه آمده است: «نشانه دل پر نور هم این است که توجه به دنیا و زرق و برق آن ندارد، اما به عکس، کسانی که به دنبال هوس های مادی اند، باطنشان ظلمانی است، چشمشان حقایق را نمی ببیند و ارزش مسائل معنوی را درک نمی کنند./9458/602/ق
ارسال نظرات