۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۳۸۰۲۰
وزرای خارجه اتحادیه اروپا:

فشارها بر سوریه باید افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست دو روزه غیررسمی خود در قبرس خواهان کناره ‌گیری رییس‌ جمهوری سوریه و یافتن راهکاری صلح ‌آمیز برای پایان دادن به بحران در این کشور شدند.
فشارها بر سوریه باید افزایش یابد


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روسیا الیوم، ایراتو کوزاکو مارکولیس وزیر خارجه قبرس، روز گذشته در حاشیه اختتامیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در نزدیکی شهر پافوس قبرس برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست خواهان کناره ‌گیری رییس‌ جمهوری سوریه و یافتن راهکاری صلح‌ آمیز برای پایان دادن به بحران در این کشور شدند.


کاترین اشتون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تصریح کرد: لازم است فشارهای خود را بر سوریه افزایش دهیم  و اتحادیه اروپا درباره وضعیت کنونی سوریه بسیار نگران است.


وی ادامه داد: اتحادیه اروپا با نیروهای مخالف اسد همکاری خواهد کرد تا از این طریق به مردم سوریه کمک کند که خود درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

 

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: به زودی در نیویورک با اخضر ابراهیمی به منظور بحث و گفت‎وگو درباره چگونگی پایان دادن به بحران در سوریه دیدار خواهم کرد./994/ب902/ک

ارسال نظرات