۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۹۰۶۳
نتانیاهو:

آمریکا برای ایران خط قرمز تعیین کند

خبرگزاری رسا ـ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از رییس جمهوری آمریکا خواست تا هر چه زودتر خط قرمز برای تهران ترسیم کند.
نتانياهو

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دیلی استار، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که ایران ظرف شش تا هفت ماه آینده به توان تولید سلاح هسته ای دست خواهد یافت.

 

وی از رییس جمهوری آمریکا خواست تا هر چه زودتر خط قرمز برای تهران ترسیم کند.

 

تعیین خط قرمز بارها از سوی اسرائیل مطرح و از سوی آمریکا رد شده است و مسأله ای است که بزرگترین شکاف میان آمریکا با اسرائیل است.

 

نتانیاهو در مصاحبه ای تلویزیونی که در برنامه دیدار با رسانه ها از شبکه آمریکایی ان بی سی پخش شد گفت دولت ایران تا پیش از نیمه سال آینده میلادی، بیش از 90 درصد اورانیوم غنی شده برای تولید بمب اتمی را در اختیار خواهد داشت.

 

 نتانیاهو افزود: آمریکا باید خط قرمز را همین الان و پیش از آن که دیر شود، در برابر دولت تهران قرار دهد. چون این اقدام از سوی آمریکا می تواند ضرورت حمله به محوطه های اتمی ایران را کاهش دهد.

 

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، در یک کنفرانس خبری به موضوع حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران اشاره کرد و گفت که اسرائیل به آخر خطر رسیده است و این کشور نمی تواند آمریکا را برای حمله به ایران همراه کند، چرا که به گفته وی، آمریکا آسیب پذیری بالایی دارد و پایگاه های آن در تیررس توان موشکی سپاه است./982/ب903/ک

ارسال نظرات