۳۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۱۳۹۳۱۰
سید عمار حکیم خواستار شد؛

انقلاب اینترنتی جوانان مسلمان علیه توهین کنندگان به پیامبر اکرم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، انقلاب اینترنتی و تکنولوژی جوانان مسلمان انقلابی علیه هتاکان به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را خواستار شد.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت مجلس اعلای اسلامی، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست هفتگی این مجلس که در بغداد برگزار شد جوانان انقلابی را به یاری رسول خدا (ص) فراخواند و گفت: از جوانان مسلمان هوشیار و انقلابی می خواهم که انقلاب اینترنتی بزرگی را برای یاری پیامبر اکرم (ص) آغاز کنند و از تکنولوژی های نوین برای پاسخ آگاهانه و متمدنانه با استفاده از موعظه حسنه بهره گیرند.

 

وی افزود: همگان باید تلاش کنند تا مواضع اسلامی و بین المللی در برابر اقدامات توهین آمیز علیه اسلام و رسول کریم (ص) بایستند و نسبت به تلاش های صورت گرفته برای کاشتن کینه و دشمنی میان ملت ها و شعله ور ساختن جنگ مذهبی و دینی برحذر باشند.

 

حجت الاسلام حکیم از تظاهرات مستمر و مسالمت آمیز مسلمانان در اعتراض به پخش این فیلم موهن تقدیر کرد و اظهار داشت: تظاهرات مسالمت آمیز و متمدنانه جهان عرب و اسلام برای محکومیت شدید این اقدام شنیع و خجالت آور در توهین به ذات مقدس رسول رحمت و انسانیت (ص) قابل ستایش است و از مواضع فرزندان ملت عراق خصوصا جریان شهید محراب تشکر می کنم.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: مواضع برادران مسیحی در عراق و منطقه در قبال این توهین شرم آور نیز ستودنی است و به اقداماتی برای تحکیم تسامح و نزدیکی میان ملت های جهان نیازمندیم. از جریان های فرهنگی می خواهم جایگاه واقعی و عظیم حضرت محمد (ص) را با فعالیت های ادبی و هنری به جهانیان نشان دهند.

 

وی وضع قانون ممنوعیت توهین به ادیان آسمانی را خواستار شد و تاکید کرد: ازسازمان کنفرانس اسلامی، سازمان همکاری اسلامی، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، سازمان ملل و همه افراد شریف جهان می خواهم قانون ممنوعیت توهین به ادیان آسمانی را وضع کنند و از دبیرکل سازمان ملل نیز می خواهم جهت توقف این هتاکی و عواقب آن نظیر کینه و دشمنی در جوامع به شدت تلاش کند.

 

سید عمار حکیم در بخش دیگری از سخنان خود به مواضع دوگانه برخی کشورها اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی کشورهای جهان به شدت مواضع دوگانه ای را دنبال می کنند به طوری که نسبت به ظلم و ستم هایی که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام می دهد بی تفاوت بوده، اما تحریم و مجازات شدیدی را علیه کشورهایی که درصدد پیشرفت هستند، اعمال می سازند./980/ب902/ک

ارسال نظرات