۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۹۴۶۳

جنبش اسلامی حماس توجیهات فرانسه درباره اهانت به اسلام را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ حماس، توجیهات مقامات فرانسوی در زمینه اهانت به دین مبین اسلام و دیگر ادیان آسمانی را محکوم و اعلام کرد: این توجیهات در حالی بیان می شود که هرگونه تردید درباره هولوکاست یهودی جرم شناخته می شود.
a

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از palestine-info، جنبش حماس انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز نسبت به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) در هفته نامه فرانسوی چارلی و اظهارات وزیر خارجه فرانسه را مبنی بر اینکه انتشار کاریکاتورها اقدامی در راستای آزادی بیان است، محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: جنبش حماس موضع  برخی مقامات فرانسوی در توجیه اهانت به ادیان آسمانی و حضرت محمد(ص) به بهانه آزادی اندیشه و بیان را محکوم می کنیم. سوال ما این است که چطور می توان آزادی بیان را با تجاوز به حریم خصوصی و آزادی های فکری برابر دانست.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما دفاع مقامات فرانسوی از هتک حرمت ادیان آسمانی و در عین حال، ممنوعیت هرگونه تشکیک در هولوکاست یهودی بر اساس قانون فرانسه را محکوم می کنیم.

 

جنبش حماس تاکید کرد: ما از کشورهای غربی می خواهیم که در سیاست های خود بازنگری کنند. ما از کشورهای عربی و اسلامی نیز درخواست می کنیم که به ایفای نقش مطلوب در زمینه محکومیت متجاوزان به حریم اسلام و حضرت محمد(ص) بپردازند و از تمامی مومنان در سراسر جهان نیز می خواهیم که جلوی این تجاوزات را گرفته و قوانینی را به تصویب برسانند که هرگونه تجاوز به ادیان آسمانی و پیامبران و مقدسات را غیرقانونی قلمداد کنند./982/ب903/ک

ارسال نظرات