۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۴۰۱۸۱
از سوی شیعیان؛

شورای آل البیت مصر تاسیس شد

خبرگزاری رسا ـ شورای آل البیت وابسته به شیعیان مصر از سوی تعدادی از رهبران شیعه تاسیس شد.
صالح الورداني رييس شوراي آل البيت مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صالح الوردانی از فعالان شیعه مصر در گفت وگو با خبرگزاری الیوم السابع از تاسیس شورای جدیدی توسط شیعیان این کشور به نام «آل البیت» به ریاست وی خبر داد.

 

الوردانی گفت: در حال تدوین اسناد مربوط به این شورا و ارسال آن به وزارت امور اجتماعی هستیم تا بتوانیم موافقت این وزارتخانه را بدست آوریم. مقری برای فعالیت این شورا در قاهره نیز تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: شورای آل البیت با همکاری و تلاش برخی از رهبران شیعه مصر نظیر عماد قندیل، احمد هلال، رجب عبدالحسیب و محمد ایوب که در زمان دیکتاتوری مبارک زندانی شده بودند، تاسیس شد.

 

این فعال شیعه تاکید کرد که شورای آل البیت یک شورای ملی و نه طایفه ای است و می خواهد هویت اسلامی مصر که به اهل بیت (ع) بازمی گردد را احیا کند.

 

صالح الوردانی همچنین از کمیته های رسیدگی به امور اجتماعی و حل مشکلات، دعوت و ارشاد، ارتباطات، اطلاع رسانی و جوانان به عنوان کمیته های اصلی این شورا نام برد.

 

وی خاطر نشان ساخت که عضویت در این شورا تنها مختص شیعیان نیست و همه افراد بدون در نظر گرفتن مذهبشان می توانند عضو شوند.

 

الوردانی اظهار داشت که نشست های دوره ای شورای آل البیت در روزهای دوشنبه و پنجشنبه برگزار می شود و بسیاری از شخصیت های برجسته تصوف و مسیحیت به این نشست ها دعوت خواهند شد./980/ب902/ک

ارسال نظرات