۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۰۷۱
دیوان اوقاف شیعه عراق خبر داد؛

القاعده درصدد انفجار عتبات عالیات و بارگاه های مطهر است

خبرگزاری رسا ـ دیوان اوقاف شیعه عراق از تهدیدات مستمر القاعده برای انفجار تروریستی عتبات عالیات و بارگاه های مطهر در این کشور خبر داد.
بارگاه امامين عسکريين (ع) در سامرا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شفق نیوز، دیوان اوقاف شیعه عراق از وجود تهدیداتی از سوی تروریست ها برای هدف قرار دادن بارگاه های مطهر، مساجد و حسینیه های سراسر این کشور خبر داد.

 

سامی المسعودی، معاون رییس اوقاف شیعه با ذکر خبر فوق گفت: تشکیل یگانی برای محافظت از اماکن دینی در پرتو تهدیدات امنیتی صورت گرفته ضروری است خصوصا این که شهرهای عراق آماج حملات تروریستی قرار گرفته اند.

 

وی افزود: اندیشه تاسیس چنین یگانی پس از انفجار برخی از اماکن مقدس و بارگاه تعدادی از امامزادگان در دیالی و کرکوک، تعرض به مرقد سلمان محمدی و کشته شدن جمعی از زائران عراقی و خارجی در انفجار چند روز گذشته رخ داد.

 

المسعودی تصریح کرد: بسیاری از عتبات عالیات مورد تهدید قرار گرفته و نیروهای القاعده به صورت علنی به انفجار این اماکن تهدید می کنند. از وزارت کشور مسؤولیت حمایت از شخصیت ها، سفارتخانه ها، هیأت های دیپلماسی را برعهده دارد خواسته ایم یگانی را برای حمایت از این اماکن تاسیس کرده و از مقدسات، بارگاه ها و مساجد محافظت کند.

 

معاون رییس اوقاف شیعه عراق اظهار داشت: از مسؤولان می خواهم این خواسته را محقق سازند و یگانی را تاسیس کنند که کاملا تابع وزارت کشور باشد و دستورات خود را به صورت مستقیم از این وزارتخانه دریافت کند./980/ب901/ک


ارسال نظرات