۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۴۱۲۶۹
رییس دانشگاه ادیان:

قطر غده ای سرطانی در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب از قطر به عنوان غده ای سرطانی در جهان اسلام یاد کرد و جنگ ملت بحرین را جنگ تمامیت اسلام در برابر تمامیت کفر و نفاق سعودی و قطری خواند.
حجت الاسلام ابوالحسن نواب رييس دانشگاه اديان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در همایش بین المللی «رهبران در بند» که امروز در سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: سخن گفتن در باب انقلاب مظلوم ترین انقلاب در بیداری اسلامی بسیار مشکل است، سخن گفتن در باب کشور کوچکی که انقلاب بزرگی را آغاز کرده و پنجه در چنگال تمای کفر انداخته است، سخت است. بحرین مظلوم، انقلابی را آغاز کرده که در ظاهر با یک حاکم بدبخت و ظالم است، اما در حقیقت پنجه در چنگال بزرگ ترین ظالم معاصر انداخته است.

 

وی افزود: این انقلاب در یک جزیره کوچک اتفاق افتاده است، اما می خواهد هیبت و صلابت آمریکا در خلیج فارس را بشکند و خانه خلوت آمریکا و انگلیس در منطقه را بشکند، ملت بحرین پیشگام و پیشمرگ یک اتفاق بزرگ در منطقه است.

 

حجت الاسلام نواب از قطر به عنوان غده سرطانی جهان اسلام یاد کرد و اظهار داشت: امروزه مشکل ما در جهان اسلام، رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر بریتانیا و رییس جمهور آمریکا نیست، بلکه مشکل اصلی غده ای است که در جهان اسلام است که امیر قطر نام دارد. مشکل کنونی سوریه از آمریکا و اروپا نشات نگرفته و از داخل جهان اسلام است.

 

رییس دانشگاه ادیان ادامه داد: اگر تحرکات امیر قطر در سوریه نبود بحران در این کشور ادامه نمی یافت، حکومت های غربی حاضر نیستند برای سوریه چنین هزینه هایی بکنند و آنچه امیر بحرین را نگه داشته است نیز حمایت حکام عرب است که از سرنگونی خود ترس دارند.

 

وی خطاب به خانواده های شهدا و انقلابیون بحرینی، خاطر نشان ساخت: شما خانواده های محترم شهدا و زندانیان بحرین تیغ جراحی را برداشته و می خواهید غده سرطان جهان اسلام را بردارید، شما امروز فدایی همه جهان اسلام هستید و درست به نقطه هدف زدید. امیر قطر هم به افراد حماس پناه می دهد و هم با مقامات اسرائیلی دست می دهد، اسرائیل و حامیان آن دشمن آشکار ما به شمار می آیند و مشکل خاصی در برابر آنان نداریم، اما اقدامات دوگانه قطر در شکستن خط مقاومت بسیار خطرناک است. معنا ندارد کسی خود را از سران حماس بداند و از قطر حمایت کند، قطر لانه دشمن است و اگر جهان اسلام این غده را بردارد مشکلش حل می شود.

 

سید ابوالحسن نواب، انقلاب ملت بحرین را با قیام کربلا مشابه دانست و تصریح کرد: قیام کربلا نه برای بدست آوردن قطعه ای زمین و نه دستیابی به حکومت موقت بود و می خواهد جریان اسلام را تصحیح بخشد، شهدای کربلا با وجود تعدادی کمی که داشتند توانستند کار بزرگی انجام دهند و اجازه ندادند که اسلام نبوی به اسلام اموی تغییر یابد. مردم بحرین نیز برای آزادی یک کشور نمی جنگند و در حال مبارزه با نفاق عربی و کفر و نفاق سعودی و قطری هستند که از کفر آمریکا بدتر است.

 

رییس دانشگاه ادیان تاکید کرد: خادم الحرمین به خاذل الحرمین مبدل شده و حرمین را به ذلت کشانده است، بحرینی ها در حال جنگ با نفاق و کفر بزرگ و غده سرطانی سعودی و قطر هستند و می خواهند کار بسیار بزرگی انجام دهند که کار آنان به مراتب از کار برادران حزب الله لبنان که با یهودی ها می جنگند، سخت تر است. کفری که در جنوب لبنان وجود داشت یک کفر آشکاری بود در حالی که ملت بحرین در حال جنگ با نفاقی است که در لباس جهان اسلام ظاهر می شود، نفت و ثروت و گاز قطر، کفر را در منطقه زنده نگه داشته است.

 

وی بیان داشت: ما هم در مراحل انقلاب و جنگ با صدام با نفاق روبرو بودیم، جنگ با صدام کاملا روشن بود، اما نفاق از پشت سر به ما ضربه می زد و بزرگان و دولتمردانی که در جنگ با نفاق از دست دادیم در جنگ با صدام از دست ندادیم. جنگ در بحرین نه شیعه و نه سنی است، نه طایفه ای است و نه برای دستیابی به سرزمین است بلکه جنگ با نفاق بوده که بسیار سخت است. جنگ در بحرین ممکن است طول بکشد، زیرا تمامیت کفر در برابر تمامیت اسلام ایستاده و بحرینی ها می خواهند همانند کربلاییان عمل کرده و در تاریخ جاویدان بمانند.

 

حجت الاسلام نواب بر لزوم ادامه شعار سرنگونی نظام آل خلیفه تاکید کرد و گفت: شعار «الشعب یرید اسقاط النظام» نباید تغییر کند، سرنگونی آل خلیفه مقدمه ای برای سرنگونی سایر حکام ظالم است و می توان بحرین را بوابه خلیج فارس نامید که اگر ملت بتواند این نظام را سرنگون سازد شاهد سرنگونی سایر نظام ها خواهیم بود. سرنگونی نظام آل خلیفه در برابر اراده ملت بحرین عددی نیست، ولی فشارهایی که حکام ظالم برای تثبیت قدرت خود وارد می سازند از سرنگونی این نظام جلوگیری می کند./980/پ201/ک

ارسال نظرات