۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۱۴۱۳۴۵

یکی از علمای پاکستان تصویب قانون احترام به مقدسات مذاهب را خواستار شد

خبرگزاری رسا - یکی از علمای سنی پاکستان، تصویب قانون جامع احترام به مقدسات ادیان و مذاهب را خواستار شد.
فيض الرحمان الدراني از علماي سني پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیض الرحمان درانی، از علمای اهل سنت و معاون رییس موسسه منھاج القرآن پاکستان در ھمایش اعتراض آمیزی که با حضور شخصیتھای سیاسی، مذھبی، فرھنگی، نمایندگان دانشجویان و قشرهای مختلف مردم در اعتراض به هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) در پنجاب پاکستان برگزار شد خواستار تصویب قانون جامع احترام به مقدسات مذاھب شد.


وی توهین کنندگان به احساسات میلیون ھا مسلمانان را دشمن جامعه بشری دانست و گفت: پاکستان به عنوان کشوری اسلامی باید در دادگاه های بین امللی علیه سازندگان فیلم موھن به دلیل توھین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، ملتهب کردن فضای کشورھا و اشاعه تروریسم شکایت کند.


فیض الرحمان درانی با بیان این که مسلمانان به همه انبیای الھی ایمان دارند، افزود: کشورهای غربی نیز وظیفه دارند در خصوص توھین مقدسات مذھبی سختگیرانه عمل کنند، سازندگان فیلم موھن و تمام عوامل دخیل درآن جنایتکار هستند و باید دستگیر شوند.   

 
این عالم سنی با تاکید بر این که دولتمردان مسلمان فقط به صدور بیانیه ھای محکومیت اکتفا نکنند، تصریح کرد: حکام اسلامی باید ھمایش ھای بین المللی و نشست های مشترک میان پارلمان کشورھای اسلامی برگزار کنند، دولت ھای اسلامی با اتحاد و ھمدلی می توانند مشکلات جھان اسلام را حل و قانون ممنوعیت توهین به مقدسات ادیان را وضع کنند./988/ب902/د
 

ارسال نظرات