۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۲۶۹۹
رییس شورای اسلامی علمای بحرین:

جشنواره های قرآنی باید مردم را به قرآن نزدیک کند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی علمای بحرین بر لزوم گسترش فرهنگ قرآن و نزدیک شدن مردم به قرآن کریم در پرتو برگزاری جشنواره های قرآنی تاکید کرد.
سيد مجيد المشعل رييس شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست بررسی کیفیت و پیشرفت برگزاری دومین جشنواره قرآنی که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، با حضور رییس شورای اسلامی علما، روحانیون و حافظان و قاریان قرآن تعدادی از مسؤولان اجرایی این جشنواره در سنابس صورت گرفت.

 

حجت الاسلام سید مجید المشعل، رییس شورای اسلامی علمای بحرین در این نشست گفت: این نشست بدین منظور صورت می گیرد که بتوانیم فعالیت های قرآنی را موثرتر و هدفمندتر سازیم و بیشتر به اهداف قرآن و اسلام نزدیک شویم. سوالی که در اینجا مطرح می شود اینست که آیا خود مهرجان هدف است یا وسیله ای برای رسیدن به اهداف دیگر به شمار می آید.

 

وی افزود: این جشنواره در سال گذشته و امسال هدفی به شمار می آمد که طی آن می توان مردم را به سوی قرآن سوق داد و جشنواره را در صحنه قرآنی ثابت نگه داریم، اما پس از این دو سال دیگر نمی توان جشنواره را هدفی برای اثبات خود قلمداد کرد، بلکه باید هدفی برای امر مهم دیگری باشد و اهداف دور و نزدیک را برای آن ترسیم کرد.

 

رییس شورای اسلامی علمای بحرین با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ قرآن در جامعه، تصریح کرد: این نشست در پی ترسیم این اهداف و نصب العین قرار دادن آنها است و می خواهد جشنواره را بر اساس این اهداف برگزار کند. برنامه های این جشنواره باید متضمن این اهداف باشند و جنبشی رسانه ای در این زمینه صورت گیرد.

 

شرکت کنندگان در این نشست پس از سخنان حجت الاسلام المشعل به بررسی جنبه های عمومی، بررسی و نظرسنجی، برنامه و فعالیت ها و جنبه های اجرایی و اداری و رسانه ای جشنواره پرداختند.

 

در پایان این نشست نیز به شرکت کنندگان، مسؤولان و حامیان این جشنواره هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

 

گفتنی است جشنواره قرآنی شورای اسلامی علمای بحرین در ماه مبارک رمضان هر سال در منطقه سار برگزار می شود./980/ب901/ک

ارسال نظرات