۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۱۳۱
بحران در اروپا تشدید می شود؛

ارتش سوئیس خود را برای مقابله با ناآرامی ها در اروپا آماده می کند

خبرگزاری رسا ـ تشدید بحران اقتصادی در اروپا خون مردم اروپا را به جوش آورده و ارتش سوئیس خود را برای مقابله با ناآرامی ها در این قاره آماده می کند.
بحران اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از یورو آبزرور، ارتش سوئیس در حال آماده سازی خود برای مقابله با ناآرامی های مدنی احتمالی در قاره اروپا است. به اعتقاد این پایگاه خبری در صورت ادامه بحران اقتصادی کنونی احتمال وقوع ناآرامی های مدنی در کشورهای اروپایی زیاد است.


به نوشته این پایگاه خبری سوئیس با وجود آن که عضو اتحادیه اروپا نیست اما در میان کشورهای این اتحادیه گیر افتاده است و به همین علت ماه گذشته یک مانور نظامی برگزار کرد تا آمادگی خود را برای مقابله با اعتراضات مهاجران و ناآرامی های مدنی آزمایش کند.


یکی از سخنگویان وزارت دفاع سوئیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.بی.سی گفت: عواقب بحران مالی در اروپا ممکن است باعث ایجاد اعتراضات و خشونت های فراوان در سوئیس شود. ارتش باید آماده باشد تا در صورت بحرانی شدن اوضاع به پلیس کمک کند.


وزیر دفاع سوئیس نیز در مصاحبه با یک مجله سوئیسی از احتمال وقوع خشونت های بیشتر در اروپا خبر داد و گفت: من احتمال می دهم که در سالهای آینده ممکن است برای مهار خشونت ها به ارتش احتیاج داشته باشیم.


برنامه های نظامی ارتش سوئیس برای مقابله با خشونت ها در حالی اعلام می شود که هر روز تجمعات اعتراضی فراوانی نسبت به اقدامات سختگیرانه اقتصادی در کشورهای مختلف اروپا از جمله یونان، اسپانیا و پرتقال برگزار می شود.


دولت پرتقال روز دوشنبه سختگیرانه ترین بودجه سالانه خود در دهه های اخیر را به مجلس فرستاد که در آن درآمد دولت از محل درآمدهای مالیاتی تقریبا چهار درصد بیشتر شده است و بودجه بسیاری از مراکز عمومی نیز قطع شده است./990/ ب901/ک

 

ارسال نظرات