۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۲۲۲

تقدیر آیت الله سیستانی از مواضع کلیسای عراق علیه توهین به ساحت پیامبر اسلام

خبرگزاری رسا ـ سفیر واتیکان در بغداد، رییس دیوان اوقاف اهل سنت و تعدادی از رهبران مسیحیت و مسؤولان کلیساهای عراق، روز گذشته با حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف دیدار کردند.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جورج لینگو، سفیر واتیکان در بغداد و رعد امانوئل، رییس اوقاف مسیحیت عراق به همراه هیأتی متشکل از علمای و مسؤولان کلیساهای این کشور، عصر روز گذشته با حضور در دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف با این مرجع تقلید دیدار کرد.

 

آیت الله سیستانی در این دیدار با اشاره به اهمیت همزیستی مسالمت آمیز میان مردم، گفت: همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف یک گزینه بدون جانشین است.

 

وی افزود: پرهیز از توهین به نماد و مقدسات ادیان مختلف از مقتضیات همزیستی مسالمت آمیز است، زیرا توهین به مقدسات سبب ایجاد فضای پرتنش می شود که بر همزیستی میان شهروندان یک کشور تاثیر می گذارد.

 

این مرجع تقلید از مواضع کلیسای عراق علیه توهین به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفی (ص) تقدیر و تشکر کرد.

 

حضرت آیت الله سیستانی بر مساوات میان مسیحیان و سایر شهروندان عراقی تاکید کرد و اظهار داشت: بنده در سال های های گذشته همواره بر مساوات و حق شهروندی همه ملت عراق خصوصا مسیحیان تاکید داشته ام و فراهم کردن امنیت و شرایط مطلوب زندگی برای هموطنان مسیحی و جلوگیری از خروج آنان از کشور را وظیفه دولت می دانم.

 

سفیر واتیکان در بغداد پس از این دیدار در کنفرانس خبری که در حرم مطهر امام علی (ع) برگزار شد، گفت: بنا به دعوت رییس دیوان اوقاف اهل سنت به نجف آمده و درخواست دیدار با حضرت آیت الله سیستانی را داشتیم که وی با آغوشی باز از ما استقبال کرد و دیدار بسیار خوب و مهمی داشتیم.

 

جورج لینگو افزود: باید تلاش کنیم ذهنیتی که گمان می کند ادیان در حال نزاع با یکدیگر هستند را پاک سازیم، زیرا واقعیت چیز دیگری است.

 

وی تصریح کرد: پاپ شانزدهم در سفیر اخیری که به منطقه داشت احترام خود به همه ادیان را نشان داد و سفر ما به نجف اشرف نیز با هدف تحکیم برادری و همبستگی و غلبه منطق گفت وگو و تفاهم میان ادیان آسمانی صورت گرفت.

 

رییس دیوان اوقاف اهل سنت نیز خاطر نشان ساخت: از اقدامات آیت الله سیستانی در جلوگیری از بروز فتنه مذهبی در کشور در سال های گذشته و مواضع وی و سایر مراجع تقلید نجف در حمایت از مسیحیان و اقلیت های دینی تقدیر و تشکر کردیم.

 

رعد امانوئل بیان داشت: بار دیگر تعرض به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) را محکوم ساخته و هدف از این امر را گسترش فتنه میان ادیان می دانیم./980/ب911/ک

ارسال نظرات