۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۴۳۲۷۶
نمایندہ ولی فقیه در دھلی نو:

عالم دینی معمار جامعه است

خبرگزاری رسا – نمایندہ ولی فقیه در دھلی نو، علم را صفت کمال ھر انسانی و عالم دینی را معمار ھر جامعه دانست.
مراسم چھلمين روز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مھدی مھدوی پور، نمایندہ ولی فقیه در دھلی نو، در مراسم چھلمین روز ارتحال مدیر حوزه علمیه بقیة الله الاعظم هند، علم را صفت کمال ھر انسان و عالم دینی را معمار ھر جامعه دانست. 

 
نمایندہ ولی فقیه افزود:  عالم دینی با تربیت شاگردان، ستارہ ھای درخشانی را به جامعه تحویل می دھد که جوامع تا سال‎ھا از نور علمش بھرمند می شوند. تحصیل علوم دینی و تربیت شاگردان وظیفه افتخار آمیزی است که مدیر حوزه علمیه بقیة الله الاعظم به آن نائل آمد.


حجت الاسلام مھدی مھدوی پور، عالمان دینی را وارثان انبیاء الھی دانست و گفت: تبلیغ دین و ھدایت جامعه که از وظایف اصلی و مھم انبیای الھی است به دوش عالمان دینی گذاشته شدہ و لازم است ھمه این وظیفه را به خوبی انجام دھیم.


حجت الاسلام کلب جواد نقوی امام جمعه لکھنو ھند یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که به تاکید اسلام بر فراگیری علم اشاره کرد و اظھار داشت: علم نور است و باید جامعه را با کسب علم نورانی سازیم.


وی افزود: تحصیل علم بزرگ ترین عبادت است و پیامبر اکرم (ص) نیز همیشه مردم را به فراگیری علم فرامی خواند و تاکید داشت حتی اگر برای طلب علم به مسافرت طولانی و سخت نیاز است نیز باید این مسافرت و سختی را به جان خرید.


امام جمعه لکھنو ھند تصریح کرد: یک ساعت سخنرانی عالم دینی از هفتاد سال عبادت یک نمازگزار برتر است، زیرا عبادت می تواند فقط عابد را از آتش جھنم نجات دھد، اما عالم دینی نجات دھندہ تمام بشریت است.


وی تاکید کرد: امروزه مسلمانان خصوصا شیعیان ھندوستان در تحصیل علم و رشد چشمگیر جامعه اسلامی تلاش فراوان می کنند.


گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب «معرفت الزھرای» از تالیفات حجت الاسلام زاھد علی ھندی، مؤسس و مدیر حوزه علمیه بقیة الله الاعظم ھند رونمایی شد./988/ب901/د 

ارسال نظرات