۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۴۴۴۱۵

آمادگی مسلمانان فرانسه برای برگزاری جشن های عید قربان

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان ساکن در فرانسه همگام با مسلمانان سایر نقاط دنیا خود را برای جشن های عید سعید قربان آماده می کنند.
عيد قربان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اطلس اینفو، مسلمانان ساکن در کشور فرانسه خود را برای برگزاری جشن های عید سعید قربان آماده می کنند و به همین مناسبت شورای مسلمانان این کشور برنامه های خود را به مناسبت این عید سعید اعلام کرد.

 

محمد موسوی، رییس شورای مسلمانان فرانسه، در بیانیه ای ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، عنوان کرد: این عید فرصتی برای یادآوری رحمت و بخششی است که خداوند به بندگانش عنایت کرده است.


در ادامه این بیانیه عنوان شده است: از شهروندان مسلمان فرانسه می‌خواهیم که با مراجعه به مراکز دارای مجوز، به ذبح قربانی خود بپردازند و از نظرات علما و کارشناسان مسائل دینی در این زمینه استفاده کنند.


همچنین رییس شورای مسلمانان فرانسه با اشاره به این‌که ظرفیت مراکز دارای مجوز برای ذبح اسلامی بسیار محدود است، از شهروندان خواست تا طی سه روز اعلام‌شده برای این جشن، به ذبح قربانی‌های خود بپردازند.


در پایان این بیانیه، شورای مسلمانان فرانسه ابراز امیدواری کرده است که عید قربان فرصتی برای مسلمانان این کشور باشد تا بتوانند رابطه برادری خود را با پیروان دیگر ادیان را تقویت کنند./990/ب902/ک

ارسال نظرات