۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۴۴۹۸۱

کتاب «چهل حدیث گل قصد» منتشر شد

خبر گزاری رسا ـ «چهل حدیث گل قصد» جدید ترین اثر محمد مطهر در میان حجاج خانه خدا توزیع شد.
کتاب، انتشارات، نشر
محمد مطهر نویسنده کتاب« چهل حدیث گل قصد» در گفت و گو با خبرگزاری رسا، از توزیع این اثر در میان حجاج خانه خدا خبر داد و اظهار داشت: این کتاب حاوی چهل روایت از چهارده معصوم علیهم السلام پیرامون مناسک حج، اعمال و آداب زیارت خانه خدا، قبور ائمه اطهار علیهم السلام و توضیحاتی درباره اماکن مقدس مکه و مدینه، می باشد؛ و تلاش شده حجاج را برای این سفرمهم معنوی محیا کند.
وی با اشاره به این که امام یازدهم به دلیل دوره اسارت طولانی مدت نتوانستند در ظاهر به سفر حج مشرف شوند، گفت: بنا به رسم نویسندگان این کتاب را به امام حسن عسگری علیه السلام تقدیم کرده ام.
در مقدمه این کتاب می خوانیم: نمی دانی که چیست حج؛ حج منتهای آرزوی آرزومندان و قبله گاه تمامی عارفان و سالکان، زیارتگاه تمامی انبیاء و معصومین علیهم السلام بوده و است.
در بخش دیگری از این کتاب آمده است: در14 آیه از قرآن 17 بار نام خانه خدا به شکل های مختلف برده شده است، 2 بار با نام الکعبه، 7 بار البیت، 2 بار واژه البیت الحرام، 2 بار البیت العتیق، 2 بار بیتی، 1 بار بیت و 1 بار المسجد آمده است؛ کعبه مرکز ثقل ام الغرای جهان اسلام است و از آن جهت کعبه گفته اند که دارای خانه مربع است و به معنای ربعیه است.
در خبر است که کعبه را آدم علیه السلام بنا کرد و در خبری دیگر آمده آدم ابوالبشر 40 بار پیاده از هند به زیارت خانه خدا رفته است.
گلبرگ های علوی، گل یاد، گل ماه، گل سرخ، گلبرگ های حسینی، گلبرگ ‌های رضوی ، گل علقمه، گل فام، گلبرگ ، گل محمدی و نیز گل رزم، از دیگر آثار محمد مطهر است ؛ آخرین اثر وی که هنوز منتشر نشده چهل حدیث پیرامون اذان در مجموعه ای با نام «گلبانگ» است.
گفتنی است این کتاب 59 صفحه ای با شمارگان 3000 نسخه از سوی انتشارات نقش اندیشه با قیمت 2500 تومان وارد بازار کتاب شده است./928/ن602/ص
 
ارسال نظرات