۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۵۵۲۶
در تازه ترین شماره ماهنامه زمانه؛

بررسی ابعاد و آثار تحریم 33 ساله و راهبرد اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ «گنج تحریم» عنوان دومین کتاب ضمیمه زمانه است که به بررسی ابعاد و آثار تحریم 33ساله و راهبرد اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از آن پرداخته است.
زمانه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی کانون اندیشه جوان، شماره 27و28 دوره جدید ماهنامه زمانه (نامه اندیشه، فرهنگ و ادبیات) به همت کانون اندیشه جوان منتشر شد.


«گنج تحریم» عنوان دومین کتاب ضمیمه زمانه است که به بررسی ابعاد و آثار تحریم 33ساله و راهبرد اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از آن پرداخته است. در این کتاب ضمیمه که صاحب‌نظرانی چون پیروز مجتهدزاده، اسدالله ناصح، رضا کلهر و سید محمد صاحب‌کار حضور دارند، اینفوگرافی‌های متنوعی با موضوع تحریم ارائه شده است.


پرونده دیگر این شماره که به دلیل اهمیت و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی جلد را به خود اختصاص داده به بررسی سازوکارهای انتخاباتی آمریکا با عنوان «اوباما یا رامنی آیا مسأله این است؟!» پرداخته است. می‌توانید نظرات چهره‌های متعددی همچون پروفسور حمید مولانا، دکتر فؤاد ایزدی، صادق زیباکلام و جیمز لیندی کارشناس ارشد مطالعات امریکا ببینید.


در صفحات بعدی به پرونده‌ای متفاوت برخورد می‌کنیم؛ «نگاهی انتقادی به رشته مطالعات زنان و سرفصل‌هایش» برای بررسی یک دهه مطالعات زنان. در این پرونده نظرات دکتر نهله غروی، دکتر کبری خزعلی، دکتر علی ربانی و تعدادی دیگر از اندیشمندان حوزه مطالعات زنان را می‌خوانیم.


درس گفتارهای استاد محسن اراکی در مورد «اسلام و علم الاجتماع» و استاد علی اکبر رشاد «تأملی در باب فرهنگ» و «بررسی مسائل مستحدثه رسانه‌های جدید» از استاد محمد علی حیدری مانند شماره‌های پیشین در ابتدای مجله درج گردیده است. تک نگاشت این شماره نگاهی به اولین کار مطبوعاتی استاد علی ابوالحسنی (منذر) است و گفتار این شماره به بررسی وضعیت مسلمانان ترکیه می‌پردازد.


زمانه‌ شماره 27و 28 از دور جدید این نشریه ( پیاپی 114 و 115) در 116 صفحه با مدیر مسؤولی محمدرحیم عیوضی و سردبیری علی رمضانی، منتشر ‌شده است.


علاقمندان جهت تهیه این نشریه می‌توانند به مطبوعاتی‌های سراسر کشور و در تهران به نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار کانون اندیشه جوان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، حد فاصل خیابان های منیری جاوید و 12 فروردین، شماره 1328 طبقه سوم واحد 9 مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن 66900965 ( امور مشترکین نشریه) تماس بگیرند./916/د102/ق

ارسال نظرات