۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۵۸۶۰

اجبار شیعیان اندونزی به قبول مذهب تسنن

خبرگزاری رسا – کمیسیون گمشدگان و قربانیان خشونت در اندونزی اعلام کرد: 26 نفر از شیعیان این کشور مجبور شدند بیانیه هایی را امضا کرده و اعلام کنند که به مذهب تسنن روی آورده اند.
تخريب خانه هاي شيعيان اندونزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه جاکارتا پست، کمیسیون گمشدگان و قربانیان خشونت در اندونزی گزارش داد: بیست و شش پناهجوی شیعه که پس از حمله وهابیون به زادگاه آنان مجبور به سکونت در یک مرکز ورزشی در منطقه مادورا و شهر سامپانگ شده بودند تحت فشار قرار گرفتند تا بیانیه هایی را امضا کنند که در آن اعلام شده آنان قصد دارند مذهب شیعه را کنار گذاشته و سنی شوند.


در گزارش این کمیسیون آمده است: این بیست و شش نفر شیعه که متشکل از 9خانواده هستند مجبور به امضای این بیانیه ها شدند.


در این بیانیه ها اعلام شده است که این دسته از شیعیان به راه راست بازگشته و تمایل دارند از رهنمودهای علمای سنی پیروی کنند!


در ادامه این گزارش آمده است: مقامات محلی و حتی افسران پلیس شاهد این اتفاق بودند. چنین حوادثی ناقض قانون اساسی و قانون حقوق بشر است و دولت نباید چهره هایی که نفرت از ادیان و مذاهب را در میان مردم تبلیغ می کنند آزاد بگذارد.


بر اساس گزارش فوق، علمای سنی در انجمن مدارس شبانه اسلامی اعتراف کردند که این انجمن به طور فعال دست به انتشار آموزه های خود در میان شیعیان زده است تا عقاید مذهبی آنان را تضعیف کند.


نیلول، سخنگوی این انجمن، در مصاحبه با روزنامه جاکارتا پست گفت: علمای سنی از سوی فرمانداری جاوای شرقی اجازه یافته اند که وارد مرکز ورزش شوند و ماموریت خود را که همان امضا گرفتن از شیعیان بوده است انجام دهند.  

 
وی در ادامه مدعی شد: مردم منطقه مادورا همیشه سنی بوده اند. بنابراین، این وظیفه ماست که آنان را به راه راست هدایت کنیم.  


گفتنی است صدها تن از شیعیان روستایی در منطقه سامپانگ اندونزی پس از آن که وهابیون این منطقه در ماه آگوست به آنان حمله کرده و خانه هایشان را ویران کردند آواره شده و مجبور شدند در یک مرکز ورزشی به صورت موقت اسکان یابند.  


طبق گزارش رسانه های محلی، فرمانداری سامپانگ قصد دارد کمک های مالی به آوارگان شیعه این منطقه را قطع نماید. مقامات محلی مدعی شده اند دیگر توان پرداخت سی میلیون روپیه برای غذا و اسکان صد و نود و دو شیعه ای که از خانه هایشان آواره شده اند را ندارند./990/ب901/ک

ارسال نظرات