۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۴۶۲۰۳

نیمی از مردم انگلیس خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند

خبرگزاری رسا ـ طبق نظرسنجی های صورت گرفته حدود نیمی از مردم انگلیس خواهان آن هستند که این کشور اتحادیه اروپا را ترک کند.
پرچم اتحاديه اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه آمریکایی شیکاگو تریبون، تقریبا نیمی از مردم انگلیس در صورت برگزاری یک رفراندوم آزاد به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای خواهند داد.


طبق نتایج این نظرسنجی 49درصد از رای دهندگان به خروج از اتحادیه اروپا و 28درصد به ماندن در این اتحادیه رای داده اند و مابقی نیز نظر خاصی نداشتند.


به نوشته روزنامه شیکاگو تریبون، نخست وزیر انگلیس از سوی مخالفان خود در حزب محافظه کار تحت فشار روزافزونی قرار دارد تا در مذاکرات آینده اتحادیه اروپا در مورد بودجه این اتحادیه موضع سخت تری اتخاذ کند.


دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، چند روز پیش با آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار داشت و در جریان این دیدار مرکل به وی هشدار داد که به اتحادیه اروپا پشت نکند.


جو تایمان، مدیر یک مرکز نظرسنجی معتبر در انگلیس، گفت: کامرون از یک سو باید تلاش کند عضو فعال و مثبتی در اتحادیه اروپا باشد و در همان حال باید پاسخگوی افکار عمومی ناراضی مردم کشور خود باشد.

 

گفتنی است نخست وزیر انگلیس از ترس رای منفی مردم این کشور، مخالف برگزاری رفراندوم برای باقی ماندن یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است./990/ب903/ک

 

ارسال نظرات