۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۱۴۶۸۰۷

چند خبر از برنامه های هفته کتاب در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 350 کتابخانه مساجد در کنار کانون های فرهنگی هنری مشغول به فعالیت هستند از اعطای مجوز فعالیت به ۱۱۰کتابخانه مساجد این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
هفته کتاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، همایش «قرآن، کتاب، ولایت مداری» همزمان با هفته کتاب با حضور آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد و به همت حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عباسقلی خان برگزار می شود.   

برگزاری یازده نمایشگاه فصلی کتاب در نقاط مختلف شهر مشهد و همچنین اعزام کتابخانه های سیار به روستاهای مشهد با محوریت روستاهای بزرگ و بخش ها از دیگر برنامه های این هفته است.

 افتتاح کتابخانه شهید باهنر و فرزانه جامع، برگزاری نشست ها، برگزاری جشن کتاب در روز کودک و نوجوان و برگزاری جلسه هم اندیشی دانشگاه ادیان و کتابداران،مسابقه کتابخوانی با موضوع "عاشورا و بسیج" و اهدای 12 هزار جلد کتاب به همین منظور توسط دانشگاه علوم پزشکی از جمله برنامه های دیگر این هفته است.

چاپ بیش از 11 میلیون جلد کتاب در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبر الهی‌خراسانی،  مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این بنیاد پژوهشی از ابتدای سال جاری تاکنون 57 عنوان کتاب منتشر کرده است،اظهار داشت: تاکنون 1417 عنوان کتاب در 2888 جلد و تیراژ 11 میلیون و 311 هزار و 350 نسخه کتاب در موضوعات مختلف تولید و منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه این بنیاد پژوهشی از ابتدای سال جاری تاکنون 57 عنوان کتاب در 114 جلد و شمارگان 246 هزار و 900 نسخه منتشر کرده است، افزود: تاکنون 1417 عنوان کتاب در 2888 جلد و تیراژ 11 میلیون و 311 هزار و 350 نسخه کتاب در موضوعات مختلف تولید و منتشر شده است.

الهی خراسانی ادامه داد: چهاردهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران از 16 تا 23 آبان ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا شده که بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی امسال با عرضه بیش از 450 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضوری گسترده و فعال دارد.

چهل حدیث از عالم آل محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در کتاب «فرازهایی از سخنان امام رضا(علیه‌السلام)» 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «فرازهایی از سخنان امام رضا(علیه‌السلام)»، حاوی چهل حدیث از این امام بزرگوار را در تیراژ 2 هزار نسخه و 145 صفحه چاپ و منتشر کرد.

محمد حکیمی، نویسنده این کتاب، 40 نکته اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی و ... از میان روایات و احادیث نقل شده از عالم آل محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، حضرت رضا(علیه‌السلام) را در این مجموعه مورد بررسی قرار داده است. 

 «حقوق آفریدگار»، «پاداش بیماری»، «اشک و پاکی از گناهان»، «شرایط مهمان‌داری»، «زیارت درست»، «فلسفه احکام»، «مبارزه با حکومت‌های فاسد» و «اندوه و عاطفه انسانی» برخی از موضوعاتی است که از دیدگاه امام رضا(علیه السلام) بدان پرداخته شده است.

110 کتابخانه کانون های مساجد خراسان رضوی مجوز فعالیت دریافت می کنند

 محمد حسین عبداللهی،مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 350 کتابخانه مساجد در کنار کانون فرهنگی هنری مشغول به فعالیت هستند،از اعطای مجوز فعالیت به 110کتابخانه مساجد این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته 140 نفر از کتابداران و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی بیمه شده اند،از بیمه تعداد دیگری از کتابداران کتابخانه های کانون های مساجداستان در سال جاری خبر داد.

 عبداللهی درادامه افزود: تجلیل از کتابداران برتر و نمونه و آموزش کتابداران کتابخانه های کانون های مساجد خراسان رضوی از جمله برنامه های هفته کتاب در کانون های استان است./934 /پ202/ق

ارسال نظرات