۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۴۸۳۳۱
خطیب جمعه نجف:

مخالفان سفر لاریجانی به عراق پیرو منطق صدام هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، مخالفان سفر رییس مجلس شورای اسلامی ایران به عراق و دیدار با مراجع تقلید و سیاستمداران را پیرو منطق صدام و افرادی بی شرم و حیا توصیف کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف اشرف سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از مواضع ایران در قبال ملت مظلوم فلسطین قددرانی کرد و گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و ارسال موشک به غزه بر اساس گفته مسؤولان مقاومت فلسطین بسیار بزرگ و قابل ستایش است. این موشک ها بودند که معادله در غزه را بهم زده و اسرائیل را به لرزه انداخت.

 

وی درباره سفر رییس مجلس شورای اسلامی ایران به عراق و دیدار با مراجع تقلید و مقامات این کشور، تصریح کرد: ما از این دیدارها استقبال کرده و خواهان گسترش روابط با همه کشورهای همجوار هستیم تا دیدگاه ها و مصالح مشترک خود را متحد کنیم.

 

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: متاسفانه برخی از سیاستمداران با سفر رییس مجلس ایران به عراق مخالفت کرده و شدیدا به انتقاد پرداختند، کسانی که چنین سخنانی به زبان آوردند با منطق صدام سخن گفته و چیز از شرم و حیا نمی فهمند.

 

خطیب جمعه نجف در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عضویت فلسطین به عنوان عضو ناظر در پرداخت و اظهار داشت: فلسطینی ها نباید تحت تاثیر این امر قرار گیرند و از جهاد و مقاومت دست برداند، مقاومت فلسطین باید با زبان قدرت در برابر رژیم صهیونیستی بایستد و همانند جنگ غزه از موشک هایی استفاده کند که تن صهیونیست ها را لرزاند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: فلسطین چرا نباید یک از اعضای سازمان ملل باشد و تنها به عنوان عضو ناظر در این سازمان پذیرفته شود. ملت ها به تنهایی قادر به پیروزی هستند و هیچ نیازی به حمایت های شورای امنیت و کشورهای بزرگ حامی اسرائیل ندارند.

 

وی از بحران و گسترش اعتراضات در مصر یاد کرد و خاطر نشان ساخت: همه جریان های مصری باید از بروز جنگ مذهبی برحذر باشند، حضور در خیابان ها و برگزاری تظاهرات یک امر طبیعی است لیکن باید نسبت به خطرات آن هوشیار بود./980/ب901/ک

ارسال نظرات