۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۴۸۳۴۷
شب گذشته؛

حکیم و نوری المالکی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی و نخست وزیر عراق، شب گذشته در بغداد دیدار و آخرین تحولات عراق و منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
نوري المالکي نخست وزير عراق و سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و نوری المالکی، نخست وزیر این کشور، شب گذشته در بغداد دیدار کرده و آخرین تحولات عراق و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

دو طرف در  این دیدار، مسائل سیاسی و تحولات بحران کنونی را بررسی و بر لزوم تمسک به قانون و توافق های سیاسی جهت پایان بحران سیاسی خصوصا میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان تاکید کردند.

 

حکیم و مالکی همچنین با بررسی بحران بوجود آمده میان دولت عراق و اقلیم کردستان از توافق و تفاهم به عنوان بهترین راه برای پایان این بحران یاد کرده و تحکیم روابط میان دو طرف برای حفظ مصالح مشترک ملت عراق را خواستار شدند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی و نخست وزیر در این دیدار، همکاری میان قوای مجریه و مقننه را برای تصویب قوانین مهم کشور در جهت خدمت به شهروندان عراقی را بسیار مهم خواندند.

 

دو طرف در پایان به بررسی موضوع انتخابات آتی شوراهای استانی پرداخته و آخرین تحولات منطقه خصوصا بحران در سوریه را به بحث و تبادل نظر گذاشتند./980/ب902/ک

ارسال نظرات