۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۴۸۹۶۴
وزیر خارجه روسیه؛

سوریه مانند لیبی نیست

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در مصاحبه ای اعلام کرد سوریه مانند لیبی نیست و روسیه مخالف مداخله نظامی در این کشور است.
لاوروف

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو اظهار امیدواری کرد که این سازمان هیچ تلاشی برای مداخله نظامی در سوریه صورت نخواهد داد.


لاوروف بار دیگر بر موضع روسیه در قبال سوریه تاکید کرده و گفت: ما امیدواریم هیچ مداخله نظامی در مورد سوریه اتفاق نخواهد افتاد.


به گزارش راشا تودی، روسیه بارها بر حل دیپلماتیک مساله سوریه تاکید کرده و در طول بیست ماهی که از آغاز درگیری ها در این کشور می گذرد به کرات با مخالفان و موافقان بشار اسد در این ارتباط رایزنی کرده است. 


در همین حال لاوروف فاش کرد که سازمان ناتو نیز مانند روسیه معتقد است راه حلی نظامی برای مشکل سوریه وجود ندارد.


وی گفت: ما با شرکای خود در مورد مساله سوریه بحث کردیم و آنها به ما اطمینان دادند که به دنبال یک راه حل کاملا صلح آمیز هستند. آنها گفتند برای حل این مشکل راه حل نظامی وجود ندارد و ما هم کاملا در این مورد با آنها موافق بودیم.


لاوروف با تاکید بر مواضع قبلی روسیه در قبال مساله سوریه گفت: باید تلاش های سیاسی و دیپلماتیک ادامه یابد و شورشیان را متقاعد کرد که دست از خونریزی برداشته و پای میز مذاکره بنشینند.


وی با اشاره به تصمیم ناتو برای مداخله در جنگ داخلی لیبی در سال گذشته که به دستگیری و کشته شدن معمر قذافی ختم شد افزود: سوریه لیبی نیست.


در همین حال وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس خبری اعلام کرد که دمشق مقامات روسی را متقاعد کرده است که به دنبال استفاده از سلاح های شیمیایی نیست./990/ب903/ک
 

ارسال نظرات