۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۴۸۹۷۰
عضو مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

علمای شیعه و سنی تا برپایی نظامی سالم در پاکستان مبارزه خواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس وحدت مسلمین پاکستان توطئه پلیس پاکستان علیه علمای شیعه و سنی را جرمی نابخشودنی دانست.
 پرچم مجلس وحدت مسلمين پاکستان حجت الاسلام اظهر کاظمي


حجت الاسلام اظهر کاظمی دبیر مجلس وحدت مسلمین در استان جھنگ پاکستان در گفت‎‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، از برخورد توهین آمیز پلیس پاکستان با علمای شیعه این کشور انتقاد کرد.


عضو مجلس وحدت مسلمین با تاکید بر این که پلیس باید در فراھم کردن امنیت مردم بکوشد و از فرمانبری اربابان و مزدوران بیگانه پرهیز کند بیان داشت: برخورد خشونت آمیز با شیعیان پاکستان باعث سست شدن بنیان های دولت در افکار عمومی خواھد شد.


وی دلیل برخورد های توهین آمیز دولت با علمای شیعه و سنی را ایجاد فتنه مذهبی با حمایت آمریکا و اسرائیل عنوان کرد و ابراز داشت: دستگاہ‎های امنیتی بجای برخورد با علمای شیعه عاملین ناامنی درکشور را دستگیر کنند.


دبیر مجلس وحدت مسلمین در استان جھنگ پاکستان با اشارہ به این که رھبران شیعه و اعضای مجلس وحدت مسلمین ھموار مردم را به صبر و آرامش و حفظ امنیت کشور دعوت کردہ اند اظهار داشت: ما زیر بار فشار و خواسته های غیرمنطقی پلیس در خصوص تعطیلی فعالیت‏ھا نخواھیم رفت و مجلس وحدت مسلمین تا برپایی نظام سالم مبارزہ خواھد کرد.


وی دستگیری علما و رھبران شیعه را در راستای تامین منافع وھابیت در انتخابات آیندہ کشور ارزیابی کرد و گفت: شیعیان پاکستان پا به پای بیداری ملت‎ھای جھان در انتخابات آیندہ مجلس توانایی خود را نشان خواھند داد و از ورود گروھای افراطی در پارلمان و دستگاہ های  دولتی جلوگیری خواھند کرد.


حجت الاسلام اظهر کاظمی با تاکید بر این که رھبران شیعه در طول تاریخ حامی و خیر خواہ پاکستان بودند و سختی های فراونی را متحمل شده اند،‌ خواستار آزادی هر چه سریعتر حجت الاسلام نیر مصطفوی امام جمعه شھر نومل و دبیر مجلس وحدت مسلمین در ایالت گلگت پاکستان شد./988/ب911/ک
 

ارسال نظرات