۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۴۹۱۴۹
رییس مجمع علمای اهل سنت عراق:

اهل تسنن قدردان زحمات وحدت‎آفرین آیت الله سیستانی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل سنت عراق از آیت الله سیستانی به عنوان عامل حفظ وحدت این کشور یاد کرد و اظهار داشت که سنی های عراق قدردان این مرجع تقلید هستند.
شيخ عبدالوهاب الملا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا، رییس مجمع علمای اهل سنت عراق که به انگلیس سفر کرده است، شب گذشته در نشست فکری که از سوی مرکز دارالاسلام منچستر وابسته به عراقی های ساکن این کشور برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

 

وی با تاکید بر نیاز جوامع اسلامی به مسأله تقریب و وحدت گفت: پذیرش سخن و رای طرف دیگر از شرایط اصلی تقریب است، یزید و یارانش تنها به این دلیل که نمی خواستند سخن امام حسین(ع) را بپذیرند ایشان را که فرزند دخت پیامبر اکرم(ص) بود به شهادت رساندند.

 

شیخ خالد الملا از پافشاری برخی جریان های اسلامی بر عدم ذکر مصیبت امام حسین(ع) و قتل ایشان توسط یزید به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: اینان می خواهند تاریخ را گمراه ساخته تا یزیدی که امام حسین(ع) را به قتل رسانده است را به عنوان سرور و سالار معرفی کنند.

 

این عالم سنی از همزیستی مسالمت آمیز به عنوان یکی دیگر از شرایط تقریب یاد کرد و افزود: همزیستی میان پیروان مذاهب مختلف در یک کشور نیز از عوامل تقریب به شمار می آید. کسانی که در وطن و دین شریک هستند، نباید به مسائل اختلافی روی آورند و از پرداختن به موضوعاتی که به اختلاف و تفرقه می انجامد، خودداری ورزند.

 

رییس مجمع علمای سنی عراق با اشاره به نقش مراجع تقلید در حفظ وحدت در این کشور، خاطر نشان ساخت: علمای مسلمان عراق خصوصا حضرت آیت الله سید علی سیستانی از عوامل وحدت و همزیستی مسالمت آمیز در عراق هستند. آیت الله سیستانی همواره از مسؤولان می خواهد به سنی ها توجه ویژه ای داشته باشند.

 

شیخ الملا ادامه داد: این مرجع تقلید حتی راضی نمی شود نسبت به اهل سنت از لفظ برادر استفاده شود، بلکه تاکید می دارد که شیعیان و اهل سنت در یک پیکر قرار دارند. این سخنان نشان می دهد که ایشان در اوج مسؤولیت پذیری بوده و ما قدردان این مرجع هستیم./980/ب901/ک

ارسال نظرات