۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۴۹۳۱۶
نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی؛

اسرائیل به نحو بی سابقه ای در دنیا منزوی شده است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: اسرائیل با ادامه شهرک سازی در مناطق اشغالی به نحو بی سابقه ای در دنیا منزوی شده است.
شهرک سازي در فلسطين

 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم اشغالی در سخنانی گفت: دولت بنیامین نتانیاهو با دنبال کردن سیاست شهرک سازی در مناطق اشغالی اسرائیل را به سوی انزوای بی سابقه ای در دنیا کشانده است.


نخست وزیر سابق اسرائیل این سخنان را در واکنش به تصمیم دولت اسرائیل برای ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید در مناطق اشغالی که اعتراضات بین المللی فراوانی را به همراه داشت بیان کرد. 


اولمرت گفت: چنین شهرک سازی هایی سالها است که اجرا می شود اما اعلام چنین برنامه ای در این زمان به هیچ وجه عاقلانه نیست، چرا که پس از موفقیت فلسطین در سازمان ملل و به دست آوردن عضویت ناظر در این سازمان، آمریکا از اسرائیل حمایت کرد اما هم اکنون مهم ترین متحد ما نیز از ما انتقاد می کند.


نخست وزیر سابق اسرائیل در ادامه گفت: نتانیاهو به نحو بی سابقه ای در حال منزوی کردن اسرائیل از بقیه دنیا است و ما بهای سنگینی بابت این مساله پرداخت خواهیم کرد. اسرائیلی ها باید این مساله را بدانند.


گفتنی است برنامه اسرائیل برای ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید اعتراضات فراوانی را در سراسر دنیا به همراه داشت و حتی بسیاری از کشورهای حامی اسرائیل مانند آمریکا و کشورهای اروپایی نیز مجبور شدند این تصمیم را محکوم کنند.


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان این هفته اعلام کرد که از نخست وزیر اسرائیل می خواهد دست به اقدامات یک جانبه نزند./990/ب902/ک
 

 

ارسال نظرات