۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۵۰۹۲۴
به همت جمعی از طلاب جوان؛

دوماهنامه علمی و فرهنگی خط به پله ششم رسید

خبرگزاری رسا ـ ششمین شماره دوماهنامه علمی فرهنگی خط، از سوی خانه طلاب جوان منتشر شد.
خط 6

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششمین شماره دوماهنامه علمی فرهنگی خط، به همت خانه طلاب جوان ویژه مهر و آبان ماه منتشر شد.

این ویژه نامه متشکل از چهار پرونده با موضوعات ذیل است: فلسفه ستیزی در حوزه‌ علمیه، بیداری اسلامی،‌ ضرورت اندیشه تقریب مذاهب طلاب و مسائل خانوادگی.

ششمین ماهنامه خط شامل مصاحبه با علمای معظم و اساتید محترم حوزه و دانشگاه است. برخی از این بزرگواران عبارتند از: حضرات آیات و حجج اسلام، آقایان تسخیری، جاودان، محسن اراکی، مبلغی، اوحدی، ابوالحسن نواب، گرجیان، واسطی، علی امینی نژاد، فنایی اشکوری، احمد فقهی، حق شناس، محمدعلی عبدالهی، مسعود اسماعیلی، غریب رضا و آقایان اصغر طاهرزاده، محمد شجاعی،‌ داوود ساجدی، مهدی نصیری، علی محی‌الدین القره داغی، مولوی اسحاق مدنی و انور ورده.

برخی از عناوین مطالب این شماره بدین شرح است: «مستوری و مهجوری، پرونده و جایگاه فلسفه و فلسفه ستیزی در حوزه»، «ساز ستیزی، پرونده بیداری اسلامی و اندیشه تقریب مذاهب» و «سکنای انس، پرونده طلاب و مسائل خانواده».

بخش «مستوری و مهجوری، پرونده و جایگاه فلسفه و فلسفه ستیزی در حوزه» شامل عناوین «سطح تفکر فلسفی در جامعه و علمای دین محدود است، کارکردهای فلسفه و عرفان در تبیین معارف دینی»، «انتظار می‌رفت مدیریتی بسیار کنش‌گرا و نه منفعل داشته باشیم، انقلاب اسلامی دلیلی برکار آمدی فلسفه صدرایی»، «تغییر شرایط تاریخی و نیاز جدی به علوم فلسفی، جامعیت فلسفه اسلامی پاسخی به قشری گری اشعری و افراط معتزلی»، «تهدیدی به نام ساندویچی خواندن فلسفه، فلسفه اسلامی یا فلسفه مسلمین» و «هدم فلسفه با روش وهابیت» می شود.

«همان روش وهابیت را ما هم تکرار کنیم؟، شیوه فکری و علمی تحقق تقریب مذاهب اسلامی»، «دو وضع متناقض مذهب گرایی و فرقه گرایی، اختلاف ترقی ساز و اختلاف هویت سوز»،‌ «گفت‌گوی مذاهب، اهمیت و ضوابط آن، چیستی تقریب و شبهاتی که ترویج می‌شوند»، ‌«علمای مصر و تقریب مذاهب اسلامی، سنی المذهب و شیعی الهواء»، «آخوند انگلیس پسند، ثوابش برای آن سخنران و آن‌ها که تشویقش کردند» و «فرصتی که دارد تهدید می‌شود» در بخش «ساز ستیزی، پرونده بیداری اسلامی و اندیشه تقریب مذاهب» آمده است.

بخش «سکنای انس، پرونده طلاب و مسائل خانواده» مباحثی همانند «چه بسیار عالمی که جهلش، قاتلش شده است، قرار در سکنای خانواده و نقش ویژه زن امروز»، «شئون کاذب ما و نیازهای عاطفی همسر، افراط و تفریط در تبعیت از سیره علما» و «پنج پسر، یکی‌اش خمس است! روایتی از زندگی شهید نواب، مبلغ شهید در بوسنی» را مورد بررسی قرار داده است.

ششمین شماره دوماهنامه علمی فرهنگی خط، به همت خانه طلاب جوان ویژه مهر و آبان ماه منتشر شده است، برای تهیّه‌ خط ششم می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۸۵۳۵۶۷۲ تماس بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

گفتنی است، لوح فشرده سه جلسه مناظره رایگان درباره «فلسفه و عرفان اسلامی» ضمیمه رایگان این دوماهنامه است./993/ن603/ق

ارسال نظرات