۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۵۰۹۳۵

نخست وزیر عراق با خطبای جمعه این کشور دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق با جمعی از علما و خطبای جمعه شهرهای مختلف این کشور در بغداد دیدار و گفت‎وگو کرد.
نوري مالکي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نوری المالکی، نخست وزیر عراق، روز گذشته با جمعی از علما و خطبای جمعه شهرهای مختلف این کشور دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

وی در این دیدار که در بغداد برگزار شد، گفت: عراق ضربات بسیار سختی از فتنه های مذهبی متحمل شده است. ما باید به شدت از بازگشت به آن دوران جلوگیری کنیم، زیرا چیزی عایدمان نشد تا دوباره به آن سمت بازگردیم.

 

المالکی بر لزوم تلاش همگانی برای رسیدن به وحدت تاکید کرد و افزود: علما، سیاستمداران و قشرهای مختلف ایران باید تلاش کنند تا وحدت کشور حفظ شود، به سوی پرتگاه فتنه طایفه ای نزدیک نشویم و فریب دشمنان ملت و کشور را نخوریم.

 

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه اختلافات سیاسی باید در چهارچوب سیاست قرار گیرد، خاطر نشان ساخت: علما و خطبا باید نقش خود را در گرایش شهروندان به وحدت ملی، مبارزه با افراطی گری و دوری از نداهای فتنه مذهبی به خوبی ایفا کنند.

 

علما و خطبای جمعه شهرهای مختلف عراق نیز در این دیدار تاکید کردند که با همه وجود در برابر فتنه انگیزیهای دشمنان ایستاده و با افراطی گری در کشور مبارزه می کنند.

 

آنان همچنین اظهار داشتند که اعتدال و محافظت از وحدت ملی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و بر لزوم حمایت همه جانبه از قانون تاکید کردند./980/ب902/ک

ارسال نظرات