۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۵۱۱۷۴

قانون اساسی جدید مصر به امضای رییس جمهور این کشور رسید

خبرگزاری رسا ـ با امضای محمد مرسی، رییس جمهور مصر، قانون اساسی جدید این کشور رسما شکل قانونی به خود گرفت.
مرسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رویترز، محمد مرسی رییس جمهور مصر، قانون اساسی جدید این کشور را که به وسیله اسلام گرایان تنظیم شده بود و مردم مصر با رای خود آن را به تصویب رساندند امضا کرد و به این ترتیب این قانون اساسی رسما شکل قانونی به خود گرفت.


مرسی در هنگام امضای این قانون اساسی گفت که امیدوار است این قانون اساسی جدید به بحران سیاسی موجود در کشور پایان دهد تا به این ترتیب وی بتواند توان خود را بر روی حل مشکلات اقتصادی کشور متمرکز کند. 


نگرانی از اوضاع به هم ریخته سیاسی و بحران اقتصادی در هفته های گذشته باعث شد بسیاری از مردم نگران از بین رفتن سرمایه های خود شده و برای خرید دلار و خارج کردن سرمایه های خود به بانک ها هجوم آورند. به همین دلیل دولت مصر محدودیت های جدیدی برای خروج سرمایه از کشور وضع کرد.


نتایج رای گیری از مردم مصر که روز سه شنبه اعلام شد نشان داد حدود 64 درصد از مصری ها به قانون اساسی جدید رای مثبت داده اند. این نتیجه در حقیقت راه را برای پیروزی اسلام گرایان در انتخابات پارلمانی که قرار است دو ماه دیگر برگزار شود هموار کرد.

 

پیروزی در رای گیری برای قانون اساسی جدید سومین پیروزی متوالی اسلام گرایان از زمان سقوط حسنی مبارک در سال 2011 میلادی است. انتخابات پارلمانی سال قبل و انتخابات ریاست جمهوری که در نتیجه آن محمد مرسی به قدرت رسید دو پیروزی قبلی اسلام گرایان بودند.


دفتر ریاست جمهوری مصر روز چهارشنبه اعلام کرد که مرسی پس از اعلام رسمی نتایج رای گیری، قانون اساسی جدید را امضاء کرده است.


مخالفان مرسی اعتقاد دارند قانون اساسی جدید بسیار اسلامی است اما وی معتقد است حقوق تمامی گروهها در این قانون در نظر گرفته شده است./990/ب902/ک


ارسال نظرات