۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۵۱۲۱۸
در پاکستان؛

جلدهای دوم و سوم کتاب حقوق شخصیه شیعه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ جلدهای دوم و سوم کتاب حقوق شخصیه شیعه با عنوان «احوال شخصیه» تألیف علیرضا نقوی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد به زبان انگلیسی منتشر شد.
جلدهای دوم و سوم کتاب حقوق شخصیه شیعه منتشر شد

به گزارش خبرگزاری رسا، جلدهای دوم و سوم کتاب حقوق شخصیه شیعه با عنوان «احوال شخصیه» تألیف علیرضا نقوی، صاحب فرهنگ جامع فارسی به انگلیسی و اردو و برنده عنوان کتاب برتر سال 90 جمهوری اسلامی ایران از سوی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد به چاپ رسید.

بر اساس این گزارش، جلد اول این مجموعه که به موضوع ازدواج می‌پردازد، از سوی دانشگاه بین الملل اسلامی اسلام آباد در 843 صفحه به چاپ رسیده بود.

جلد دوم با 832 صفحه به موضوع طلاق و جلد سوم به موضوع ارث در 806 صفحه پرداخته است.

در این اثر، نویسنده با تتبع بسیار در هریک از موضوعات فقهی، مستندات قرآنی و روایی را آورده و از دیدگاه‌های فقهی مرحوم شیخ طوسی در«مبسوط»، «نهایه»، «تهذیب» و «استبصار» و مرحوم علامه حلی در آثار مشهور او «شرائع الاسلام» و «مختصرالنافع» و نیز شهید اول و شهید ثانی و اثر فارسی جامع عباسی و فقهای معاصر مانند آیت الله ابوالحسن اصفهانی و امام خمینی رحمةالله‌علیهم و دیگران بهره برده است و در مواردی نیز با مطالعات تطبیقی و تاریخی به فهم درست فقه شیعی یاری رسانده است.

این اثر ارزشمند که حاصل سی سال تحقیق نویسنده و اولین اثر جامع شیعی به زبان انگلیسی در زمینه حقوق شخصیه شیعه است؛ می‌تواند به عنوان منبعی آکادمیک و کاربردی مورد بهره برداری استادان، پژو هشگران و دانشجویان و نیز مراکز حقوقی و قضایی قرار گیرد.

گفتنی است، بزودی با حضور رییس مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام از این اثر در اسلام آباد رونمایی خواهد شد./993/د102/ق

ارسال نظرات