۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۵۱۶۴۰
حماسه پرشور عزاداران حسینی؛

مسیر نجف به کربلا با ازدحام شدید مواجه است

خبرگزاری رسا ـ در حالی که چند روز دیگر به اربعین حسینی باقی مانده است، استقبال عزاداران حسینی از پیاده روی به سوی کربلا به گونه ای است که ترافیک شدید انسانی در مسیر نجف به کربلا به وجود آمده است.
پياده روي عزادران حسيني به سوي کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیاده روی عزاداران و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) از شهرها و روستاهای عراق و خارج از کشور در حالی ادامه دارد که نشانه ها حاکیست استقبال زائران از سالهای گذشته به مراتب بیشتر بوده است.

 

ازدحام جمعیت در مسیر شهر نجف به کربلای معلا به گونه ای است که ترافیکی از عزاداران به وجود آمده و گاهی پیاده روی به سوی کربلا سخت می شود.

 

در حالی که پیاده روی از نجف به کربلا 2 الی 3 روز به طول می انجامد شهروندان عراقی به دلیل ازدحام شدید جمعیت و احتمال نرسیدن در اربعین حسینی به شهر مقدس کربلا از روزهای گذشته به نجف آمده و پیاده روی خود را آغاز کردند.

 

زائران اعلام می کنند که حضور پرشور مردم در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا به گونه ای است که احتمالا پیاده روی در این مسیر بیش از 3 روز طول بکشد.

 

مسیرهای دیگر به سوی کربلای معلا نیز وضعیت مشابهی دارد و میلیونها عزادار از شهرها و روستاهای مختلف با پای پیاده به سوی بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روانه شده اند.

 

این در حالی است که بارندگی شدید در روزهای گذشته نیز مشکلات فراوانی برای زائران به وجود آورد، اما عاشقان حسینی بدون توجه به سرما و بارندگی به راه خود ادامه می دهند./980/ب901/ک

ارسال نظرات