۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۵۲۱۶۴

بازتاب گسترده رزمایش ولایت 91 در رسانه های غربی

خبرگزاری رسا ـ رزمایش تخصصی ولایت 91 که در وسعت یک میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی در اقیانوس هند برگزار شد بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی داشت.
a

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه های غربی با آغاز رزمایش تخصصی ولایت 91 که توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد به بازتاب خبری آن پرداختند.

 

خبرگزاری رویترز با اشاره به برپایی رزمایش ولایت 91 نوشت: ایران هدف از این رزمایش را نمایش توانایی های نظامی خود عنوان کرده است.

 

این خبرگزاری افزود: در پی شدت گرفتن اختلافات بر سر برنامه های هسته ای ایران، این کشور بارها تهدید به مسدود کردن تنگه هرمز کرده است و آمریکا نیز گفته است که هر گونه انسداد ترافیک تجاری از طریق تنگه را تحمل نخواهد کرد.

 

شبکه آمریکایی ای بی سی نیوز نیز با پرداختن به رزمایش ولایت 91 نوشت: ایران در زمان برگزاری رزمایش دریایی ولایت 91 دهها بار به هواپیماهای آمریکا که قصد نزدیک شدن به منطقه برگزاری رزمایش در تنگه هرمز را داشته اند، هشدار داده است.

 

این شبکه افزود: ایران باها تهدید به بستن تنگه هرمز کرده است.

 

روزنامه ایندیپندنت نیز نوشت: ایران در رزمایش نظامی اش یک موشک پیشرفته ضد کشتی را با موفقیت آزمایش کرد.

 

رسانه های چین که از این رزمایش به عنوان اقتدار و قابلیت های دفاعی نیروهای ایران یاد می کنند برای مخاطبان خود گزارش هایی به صورت تصویری و خبری منعکس کردند.

 

رزمایش ولایت 91  یکی از مهمترین رزمایش‌های سالیانه نیروی دریایی ارتش است که در آن انواع سامانه های سطحی، زیرسطحی، پروازی و موشکی این نیرو مورد تست و ارزیابی قرار گرفت.

شلیک موشکهای رعد، نور، قادر و اژدرهای پیشرفته و نیز بکارگیری انواع شناورهای سطحی و زیردریایی‌های سبک و سنگین از جمله موارد صورت گرفته در این رزمایش دریایی بود./982/ب901/ک

 

ارسال نظرات