۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۵۲۸۷۰

تلاش صدای آمریکا برای سرد نشان دادن روابط ایران ومصر

خبرگزاری رسا ـ شبکه صدای آمریکا که اخیراً با گرم تر شدن روابط دیپلماتیک بین ایران و مصر احساس خطر می کند در پوشش خبر سفر وزیر خارجه ایران به مصر ،سعی کرد این سفر را بی نتیجه جلوه دهد و وانمود کرد که ایران و مصر مشکلات دیپلماتیک اساسی با یکدیگر دارند.
مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از شبکه صدای آمریکا :علی اکبر صالحی در حالی در مصر به سر می برد که روابط سرد دو کشور پس از روی کار آمدن محمد مرسی رییس جمهوری مصر همچنان ادامه داشته است.
این شبکه افزود: ایران امیدوار بود که پس از سه دهه سردی روابط با مصر، این کشور رویکرد مناسبی با تهران داشته باشد اما بحران سوریه مانعی جدیدی در سر عادی شدن روابط دو کشور شد، حالا وزیر خارجه ایران قصد دارد تا در مورد نقاط مشترک طرح های کشورهای نقش آفرین در بحران سوریه گفتگو کند، ایران یکی از کشورهایی است که در بحران سوریه از بشار اسد حمایت کرده و بر ادامه حضور رییس جمهوری سوریه بر قدرت پافشاری می کند.


این شبکه ادامه داد: در مقابل، مصر که حامی مخالفان اسد است می خواهد او از قدرت کناره گیری کند، محمد مرسی در دیدار شهریور ماه صالحی در قاهره حمایت ایران از دولت سوریه را مانع ازسرگیری روابط اعلام کرده بود و در همان ماه محمد مرسی در تهران هنگام تحویل ریاست سران غیر متعهد ها به شدت از سوریه انتقاد کرده بود صالحی با رییس جمهوری مصر و اخضر ابراهیمی دیدار خواهد کرد و نامه دعوت احمدی نژاد از مرسی برای سفر به ایران را تحویل خواهد داد.

 

شایان ذکراست که غرب وامریکا شدیدا به دنبال تیره شدن روابط ایران ومصر هستند ورسانه های آنها مکرر به این قضیه دامن زده واگر فضایی برای گرم تر شدن روابط پیدا شود هجمه تبلیغاتی ورسانه ای خودرا روی آن متمرکز میکنند چراکه درصورت ارتباط تنگاتنگ این دوکشور بزرگ اسلامی موجودیت اسراییل بیش از پیش به خطر می افتد /9161/خ
 

ارسال نظرات